Gå til innhold

Sunt att träna? Klart det är!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moffi frågade mig om det är sunt bland träningsmiljöerna. Ja, vad ska jag svara på det??? Ibland o ibland inte. När man är väldigt ung, så är man ju väldigt påverkad av yttre faktorer, media, blader, väninnor, kropp osv. Då kan det nog kanske vara osunt att träna för mycket eller fex gå på ett träninmgsstudio, där de unga ser alla "vackra" vältrände kroppar.

Jag för min del har alltid drivit med en eller annan for gör sport. Faktiskt så började jag dansa när jag var 2-3 år gammal. för mig är det super viktigt att sporta. Vad är att träna för mycket, kan man fråga sig själv? För min del så är det att träna hårt, minst 3 ggr i veckan. Dessverre ¨har jag inte energi till det nu. Men den dagen kommer tillbaka o då är det fullt kör igen!!! När jag var singel, tränade jag 5-6 dagar i veckan. Om det är osunt?? Nej, det var inte det för mig iallfall. Jag hade ett mål med min träning o då måste man träna hårt. Det är ju precis detsamma om man har ett yrkes mål inom sitt jobb. Vill man högt, så måste man satsa. Så är det ju med allt här i livet..

Om det är att stövsuge hemma, gå tur eller gå på ett träninmgsstudio, spelar ingen roll, så länge man håller sig aktiv. Det är speciellt viktigt för kvinnor över 30 år, att hålla sig i form, eftersom att Norge är det landet som mest lider av benskörhet + osunt kosthold. Det är forskat på det. kroppen förändrar sig ju ju äldre man blir, man f¨r sämre kroppshållning, musklerna i kroppen blir svagare/slappare, man får mindre energi osv.

I dag är väl alla så pass upplysta o vet, att träning är jätte viktigt???? Om man tränar för att bygga upp kroppen o få en starkare muskulatur eller om tränar för att få en snyggare kropp, är ju upp till var o en. Eller hur??

Så, ja, träning av alla slags former, är JÄTTE VIKTIGT!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...