Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Åle, krype, sitte, stå. Hvor mange tenner har komt? Hv spiser de?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Han har nettopp begynnt å åle seg fremover. Ruller. Sitter i høystol, men kan ikke sette seg opp selv. Digger å stå på fanget mitt. Prater mye papapap, mamama ol. Spiser 3-4 måltid. Grøt, skiver, most banan, og middagsglass. Drikker vann og mme. Har fått 2 tenner nede.
Jente april 06 og gutt juni 10 Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Jenta mi er 6,5 måneder. Hun kan åle seg bakover, kommer seg opp i krypestilling, men skjønner ikke helt hva hun skal gjøre enda, så bare skubber seg bakover, men er en begynnelse da Sitter så og si helt alene, står godt når vi støtter henne. Ruller fra rygg til mage, men ikke fra mage til rygg, har gjort det noen ganger, men ikke bevisst. Hun har ikke fått tenner enda, men tror de er på vei snart. Hun spiser 3 måltider med fast føde, grøt morgen og kveld, og middag + litt fruktmos midt på dagen også ammer jeg henne så mye hun vil ellers på dagen, blir som regel 4 ganger.
Gjest Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Jenta mi er 7 1/2 mnd nå da. Men krøp da hun var 6 1/2. Satte seg opp og sto rett før hun var 7 mnd. Hun hadde fått 2 tenner da hun var 6 mnd...nede...og i dag kom to til oppe...på samme dag!!! Hun spiser nå skive til frokost og middagsglass til lunsj og sen middag. Hun liker ikke grøt lenger. Får dessrtglass også. Får smake på vår middag når den ikke er saltet. Drikker mme utenom.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #5 Skrevet 4. november 2006 Lillegutt krabber rundt omkring i stua, setter seg opp,men er litt ustødig enda, begynte å reise seg opp for to dager siden og står når han får holde seg fast i noe, han prater masse og noe kan ligne på mama/papa:) Han leker masse på gulvet, alene og sammen med mor/far og storesøster, og sitter sammen med oss i tripp-trappstol. Til mat får så mye mm han vil(pupp), grøt til frokost/lunsj, middagsglass og grøt til kvelds. Smaker litt forsiktig på vår middag. Vann til drikke, som han drikker fra kopp/glass da han ikke vil drikke av flaske/tutkopp. Tenner er på god vei! Synes det skjer noe nytt hele tiden, spennende!! han er 7mnd og en uke!:-)
kamillaen Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 Gutten min er 6 1\2 måned..Han kommer seg også opp i krabbestilling tar to skritt fremover og detter..eller så kan han stå i den stillingen en stund,men ikke komme seg fremover.Han sitter selv når han skal opp i krabbestilling prøver han å reise seg helt med bena,men det blir for tungt,spiser grøt t frokost,brød t lunsj,middag til middag,og grøt til kvelds..Med melk til alle måltidene..ikke for at han er så hypp på melk ,men prøver nå å få det ned..
Prinsemammaen Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 Gutten min er snart 8 måneder. Han krabber, reiser seg ved å støtte seg til bord el.l., setter seg på rompa og sitter der og leker, sitter på huk (ser da ut som spiderman), sier en del mamamam og da-da-da-da. Han har også begynt å "danse" eller bevege kroppen når han hører musikk. Han har fått to tenner nede og en hjørnetann oppe. Han spiser brød, banan, litt grøt, en del forskjellig frukt, yoghurt. Hmmm... Det var alt jeg kom på i farten. :-)
Gjest Skrevet 4. november 2006 #8 Skrevet 4. november 2006 Jenta vår har akkurat blitt syv mnd hun han krype, krabbe, rulle begge veier, sette seg opp selv (sitter støtt) Hun kan gå når vi holder henne i hendene+ litt langs bordet, elsker å stå og hoppe på fanget vårt eller i hoppehuske. Hun sitter i tripptrapp ved matbordet, får grøt, middag, dessertglass, mme + litt skive. Hun har ikke fått noen tenner enda men ser ut til at de er på vei:)
celi** Skrevet 4. november 2006 #9 Skrevet 4. november 2006 uff..blir nesten litt bekymret jeg når jeg leser alle svarene her.. alle er jo så langt fremme.. mi lille datter er 6 1/2 mnd..hun snur seg kun fra mage til rygg...kan sitte... men gjør ikke noe annet..virker ikke så veldig intressert i å stå eller snu seg.. når hun ligger på magen så løfter hun hodet høyt og lener seg på strake armer...men prøver ikke å åle eller krabbe.. hun er kanskje litt treg da
april 06;) + mai 09* Skrevet 4. november 2006 #10 Skrevet 4. november 2006 ikke vær bekymret!!! Min gutt er like gammel som din, og han var litt "treg" i begynnelsen, hvis jeg skal sammenligne han med normen. Enda han lå mye på magen var ikke helsesøster helt fornøyd med hvordan han løfta hodet når han var 3 mnd osv. Men-- plutselig fikk han et utv.hopp! Begynte å rulle begge veier, åle seg osv, på kun kort tid. Poenget er at utvikling går i rykk og napp, og alle har sitt tempo. Husk, de som svarer her er gjerne de som har beibiser som er tidlig ute og, tror jeg ihvertfall!
celi** Skrevet 4. november 2006 #11 Skrevet 4. november 2006 ja..det er vel det :-) takk skal du ha :-)
Gøril (210406) Skrevet 4. november 2006 #12 Skrevet 4. november 2006 Jenta di er ikke treg, men enkelte her er veldig kjappe. Kos deg med at lilletuppa di er den hun er og så skal du se at hun plutselig får fart på seg og lærer seg ting når du minst venter det...
Snuppelura og Mini Skrevet 4. november 2006 #13 Skrevet 4. november 2006 Jeg har også en gutt som ikke har begynt å krabbe, rulle osv, han er 7 1/2 mnd. Virker ikke som han er så interessert, men er flink å sitte, lar han sitte siden han er veldig sterk i ryggen, har god balanse. Står når vi holder han, og er veldig flink med hendene, tar en klut foran ansiktet, drar den vekk og sier "øh", og ler, så søt!! Prøver å la han ligge mye på magen, men liker det ikke, men vi jobber med det hele tiden, men regner med det løsner etterhvert. Han har fått hele 6 tenner, tre av de kom samtidig! Det var veldig slitsomt og vondt.. Han får mm 5-6 ganger i døgnet, inkludert 1-2 ganger om natten, to grøtmåltid m fruktmos, litt middag(hipp), litt brødskive med leverpostei, banan, og drikker vann av tute-kopp. Jeg stresser ikke med at han ikke åler ennå, han er så flink med andre ting, har alltid vært veldig pratsom, og sier mamama og bapapap og slik, han har sagt Hei siden han var to mnd! Selv om han selvsagt ikke forstår betydningen av det da... Og slik er det nok med din baby også, tidligere ute med andre ting, jeg tenker som så at noen av oss er gode fysisk, andre har det mer i munnen, og noen er gjerne mer intellektuelle ;-) Og slikt er gjerne arvelig..)
venus Skrevet 4. november 2006 #14 Skrevet 4. november 2006 Min har ingen tenner. Spiser bare mm og en dl mme om dagen. Ruller begge veier. Prøver å krype fremover. Pinsett grepet Har han allerede begynt med. Sier dadada. Er egentlig veldig baby ennå. Elsker å se på storesøster som alltid pusler rundt han og gir han alt mulig av leker.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 4. november 2006 #15 Skrevet 4. november 2006 Hun åler seg bakover, snur rundt i ring, men kommer ikke forover.. Hun kan sitte alene på gulvet, snu seg begge veier og sitter i høystol. Har nå to tenner (men mange klumper....) Spiser 2xgrøt, 1xmiddag, 1xfrukt og 2xmelk daglig
Anno Nym Skrevet 5. november 2006 #16 Skrevet 5. november 2006 Minsten er straks 8 mnd: Han kan åle seg noen mm., men ruller heller dit han vil. Får ikke lov å sitte før han setter seg opp selv, men får sitte på fanget og i tripptrapp stolen når han får mat. Da sitter han støtt. Har ikke villet stå noe særlig. Står pittelitt på fanget. Fikk to tenner nede når han var 7 mnd. Får mm og smuler til frokost mm og grøt til lunsj mm og kanskje noen smaksbiter av middagen vår til middag/frukt mm og grøt til kvelds som regel 1-2 nattmåltider ...men slenger frem puppen hvis han viser tegn på at han vil ha når det måtte være. ...skal slutte med nattpupp neste helg (jippi sooooooove)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå