Gå til innhold

Andre med lav Hb og som ikke får den opp?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge slitt med lav Hb, men nå er den nede i 8,5! Føler meg svimmel og uggen hele tiden. Var hos legen som snakket om blodoverføring om jeg ikke fikk den opp!

Har tatt forskjellige jerntabletter, men noen av de blir jeg så dårlig av, og de som jeg tåler tar ikke kroppen min opp! Kan ikke ta dem med juice da jeg ikke tåler det!

Har nå kjøpt noen med jern, folsyre og C-vitamin på apoteket som jeg håper virker snart.

Andre som er i samme båt????? Noen som har fått blodoverføring for dette, i så fall raskt på bena igjen????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde aldri så lav hb, men floradix hjalp meg veldig, og har ikke hatt prob siden!!!

Skrevet

Men har du sjekket at jernlagrene dine er lave da? Er jo ikke sikkert at det er jernmangel som er årsaken til at du har lav blodprosent.

Skrevet

Har tatt nye blodprøver for å få sjekket om det er andre årsaker til lav Hb. Floradix har jeg prøvd uten hell. Har alltid hatt lav Hb og fikk jernsprøyter tidligere som hjalp, selv om de var noen av de verste sprøytene jeg har fått i hele mitt liv. Nå har de dessverre sluttet å produsere disse jernsprøytene!

Får bare hangle meg gjennom dagene til jeg får svar på blodprøvene over helga! Blir ikke gjort så veldig mye her i helga nei! :(

Skrevet

Hadde 8.0 i blodprosent etter forrige fødsel, så jeg vet hva du snakker om. Fikk dessverre ikke blodoverføring.

Eneste som hjelper er de knallsterke jerntablettene dessverree - hadde jeg vært deg hadde jeg heller blitt dårlig en periode for å få opp blodprosenten. Hvis du mener hard mage - så kan du ta laktulose - flytende - vesiden av - den fungerte kjempebra og er heller ikke skadelig.

Dersom du tar tabletter, skal det ikke ta så lang tid. (hemofer hjelper IKKE -alt for lav styrke)

Skrevet

De finnes fremdeles jern til injeksjon, Cosmofer tror jeg det heter. Spør på apoteket

Skrevet

Hei. Hadde blodprosent på 6.5 etter sist fødsel. Fikk blodoverføring.

2 enheter. Var akkurat som å få skikkelig energi innsprøyting. Ikke noe ubehag. Følte meg kjempefrisk. Da steg blodprosenten min til 8,5!

Har dette svangerskapet tatt jern som er kjøpt på helsekost Aminojern heter de. De taes lettere opp i kroppen. Har nå blodprosent på 10,9. Det synes legen min er bra til å være meg. :-)

Håper den holder seg sånn en stund.

Ellers hjelper det mye til meg å spise masse grønnsaker. Spesielt grønne som brokkolli, sukkererter, brekkbønner osv. :-)

Skrevet

Hva er lavt og hva er ikke da?... Kan ikke så mye om dette.. men jeg hadde 14,2 på første kontroll..

Skrevet

Lillefrø

14,2 er høyt. Lavt er når det kommer under 10-11. Så du kan ta det helt med ro. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...