moffi Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 har betydd mye for dere og som er knyttet til sterke opplevelser på godt eller vondt i livet. F.eks første forelskelsen, oppbrudd, noe man lekte popstjerne til som barn, varme venninnerelasjoner, party-party, noe mamma sang kanskje eller..... Her er mine:1 Uti vår hage der växa blåbær..=Da jeg turte¨å synge alene i mikrofonen på husmorlagets årlige juletrefest. 2. Rosensfole med Garbarek og Agnes Buen Garnaas=da en venn døde 3. Sangen om gleden, Sigvart Dagsland=hørte mye på den da jeg og min nåværende eks var i oppbruddsfaasen.
dritgrei hei hei! Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 mange fine..................... mange viktige også.... vanskelig.
Karomamma Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 1. Den fyrste song eg høyra fekk Lang historie, men jeg så meg selv synge den i en drøm og noen dager senere døde mormor, på min 30-års dag. Jeg sang den i kirken, det vanskeligste og sterkeste jeg har gjort noensinne. 2. Express yourself (Madonna) Fast partylåt!! Vi pleide å synge den i kor når en av venninne konverserte med en ikke-så-bra kandidat. Don't go for second best baby, put your love to the test... he he... 3. In the stone (Earth, Wind & Fire) Min første "ut av kroppen", avanserte musikkopplevelse hvor jeg kan huske at jeg virkelig lyttet til harmonier, blåsearrangement og bassganger. 1979 - fantastisk!! Oi, merker at jeg bare kunne ha fortsatt her... Morsom tråd, moffi!!
MAJA-67 Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 No woman no cry (Bob Marley) For you (Manfred Mans Earth Band) Breakfast in America (Supertramp) Alle fra ungdomstiden min, men like fine fremdeles, syntes jeg da....
Urtete Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Har alltid vært "avhengig" av musikk, og det er jo så mye bra! Jeg forbinder mange sanger og artister med episoder fra livets opp- og nedturer..... (Musikk kan være ren & skjær terapi!) Klarer ikke å trekke fram 3 sanger, det er så mange...... Når radioen plutselig spiller en hit fra slutten av 80-tallet (min "glansperiode".....), hender det ofte at jeg blir helt satt ut! Det bringer fram sterke minner, og jeg kan nesten ha følelsen av å være UNG igjen! Ja, bare til sangen er slutt da.... Og så er det jo enkelte melodier som rører meg direkte inn i hjerterota, og tårene bare flommer.... (Men det kan være godt det også!) Musikk er følelser for meg! Akkurat nå har jeg Gitarkameratene i cd-spilleren i bilen, der er det mange godbiter!!!!!)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 Hallelujah med Leonard Cohen - ingen over ingen ved siden av for meg:-) Denne sangen spilte jeg for min eldste datter gjennom hele svangerskapet. Satt i min rosa saccosekk, med høretelefoner på magen, hver eneste dag gjennom hele svangerskapet....... Leonard på LP plate! Når hun ble født, så var denne sangen det beste vi kunne spille for henne....hun ble helt rolig og lå og lyttet til musikken:-) Hun er musikalsk og har en fantastisk vakker stemme. Har spilt inn sang på cd som 5-åring( kirkekor) og jeg gråter hver gang jeg hører henne synge:-) På hennes konfirmasjon så fikk jeg en som er rocker til å spille sin versjon av Hallelujah på elgitar og det var skikkelig kult!!! Holdt talen min først og så spilte han......var nok en del gjester som holdt på å dette av stolene sine da:-) Denne sanger er helt klart en av mine favoritter. Gøy med de nye gitarkameratene som har sin egen versjon... Gabriel med Lamb betyr mye i prosessen med min søster.....og kommer nok til å være helt spesiell for meg resten av livet......har laget en liten film om henne med denne sangen..... Ellers så er det så utrolig mye musikk som jeg liker, mye gammelt.....sinnsykt mye bra gammelt!
Ronja65 Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 Idas sommarvisa....Det minner meg om skolavslutninger på barneskolen. Og salmen "Den blomster tid nu kommer". Er så gla i våren.... og tidlig sommer... da allt bare "springer" ut. Öppna landskap med Ulf Lundell. Kanskje det er derfor jeg bor i Norge? Jag trivs bäst i öppna landskap, nära havet vill jag bo.... Några månader om året så att själen kan få ro.... Fast det der med brennvinet det har jeg aldrig prøvd da!!!!:-))
dritgrei hei hei! Skrevet 4. november 2006 #8 Skrevet 4. november 2006 deg liker jeg jammen bare bedre og bedre utrings! du er bra! gode fine uteteen...
dritgrei hei hei! Skrevet 4. november 2006 #9 Skrevet 4. november 2006 nå har jeg tenkt litt..... da jeg var liten var det ulike plater som betydde ulike ting: jazz på svenska betydde ro i heimen, helg og kos, delbert mcClinton betydde morsom vaskefredag, og klassisk musikk betydde søndagmorgen og grusomme familiturer som aldri ble koselige. men av enkeltsanger så tror jeg at "pipip-ola" var den første sangen jeg fikk et forhold til... jeg identifiserte meg med den spurven ..en av mange, men som likevel velger å være litt på avstand, og selvom man har valgt avstanden selv så er det litt vemodig. (jeg må le, trist unge) "crying in the rain" (A-HA) var den andre sangen som ble viktig og min. nye forelskelser hver uke, og like enorme tap hver uke. ungdomstida var slitsom folkens, men takket være denne sangen så fikk jeg litt støtte av morten syns jeg så da ble det bra igjen. fra crying in the rain perioden og fram til i dag, er det et stort rom fylt av jazz, pub-jam, grand prix og gospel. Diana Krall, Kari Bremnes, Lisa Ekdal,Lisa Nilsson,Waterboys, beatles, dubliners og carola... Hodet mitt er fult av musikk, livet mitt har vært det... for tida så er jeg forelska og i det romantiske hjørnet, dvs i at Lisa Nilsson sin dritfine sang, og en vakker en av Kent, og en enda vakrere av Peter Gabriel er mine favoritter, men den som har vært viktigst for meg i årene som alenemamma og singel har vært: "det er makt i de follede hender". dette var en naken mail kjente jeg... jaja det er meg da. lett gjenkjennelig dessverre...
Mamma till 2 barn Skrevet 4. november 2006 #10 Skrevet 4. november 2006 1. ABBA var mina idolier då jag växtre upp. Än i dag så är deras låtar toppen att höra på. 2. Klassisk musik o opera, är en av min favoritmusik pga att jag har gått i en specialskola i musik, där vi sjöng sån typ av musik varje dag + spelade piano. 3. All typ av "svart" musik, funk, soul, RmB, hiphop, jazz. Denna typ av musik, gör mig varm inombords!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå