Hjerterpar;) Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Sier gang på gang NEI- får ikke lov å klype/klore. Og tar bort handa. Han gjør det ikke hele tiden, men når han blir "trållat". Det hjelper ikke å si ifra, har forsøkt å knipse han på hånda når det skjer, men det ser ikke ut til å annen effekt enn at han blir opprørt når jeg knipser, så jeg vil helst ikke gjøre det. Noen forslag???
Mido Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Ingen ekspert men kanskje prøve å gi minst mulig oppmerksomhet på det, og heller snu deg bort... Min har også gjort dette noen ganger når vi leker. Det er jo en tommelfinger regel at man skal gi oppmerksomhet på den adferden man vil ha mer av;-) Ikke lett alltid, og selvfølgelig må man si sette grenser og si nei også... Vanskelig å vite hva som er rett... Men heldigvis er det mange veier til Roma:-)
Gjest Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Jeg ville tatt bort hånden hans helt rolig og sagt: "mamma får vondt når du gjør det, jeg blir lei meg, au au...." For visst du bare sier nei nei, så viser det seg det at det er mer morsomt for barna enn de forstår....Og det er bedre å si: "ikke gjør det" enn "Nei".... Nei er liksom et litt negativt lada ord synest jeg.... Og et tips: visst du knipser han, så vil han tro at det å knipse er helt i orden!!? Tenkt på det? Nå vil ikke jeg utgi meg som noen ekspert her, men har er forskolelærer, og dette er ut i fra erfainger jeg snakker;)
05-10-15 Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Vi har akkurat samme problemet, men det er bare oss foreldrene han gjør det med. Jeg irettesetter i noen tilfeller slik at har får tilbakemelding på hva som er lov og ikke. Gjør han det flere ganger på rad prøver jeg å overse og gi minst mulig oppmerksomhet på det negative. Er heller flink til å rose for det som er bra, for det er mye som fortjener ros!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå