Gå til innhold

3 mnd kontroll:-)


kevin+oscar

Anbefalte innlegg

da har Kevin vært på 3-mnd kontroll:-)

nye mål er 62cm (f.51cm), 6950gr (f.3575gr).

 

han fikk også disse 2 vaksinene. disse fikk han samtidig, 1-2-3 også stakk 2st helsesøstre i hver sitt lår... noe lillegull absolutt ikke likte!!! men han kom seg fort, men tok igjen m å være sur på

hs resten av seansen:-) smilte som en sol etterpå... eneste reaksjonen hittil er at han er noe ekstra survete.. men ikke fått høy feber, eller mangel på matlyst..

d eneste er at vi må la han ligge litt mer på magen, han må bli litt sterkere i overkroppen, liker ikke å ligge forlenge.. blir fort sliten... men øvelse gjør mester:-)

 

D var oss, enn m dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal på 3mnd kontroll den 15.nov. Både gruer meg og gleder meg.... spennende å se hvordan det går med vaksinene..... skal oppdatere når vi har vært der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut fine treningsmetoder for dette med rygg og nakke.

 

Ingeborg ligger på en matte på magen mens jeg dusjer, hver eneste dag. Når hun hører dusjen, blir hun rolig og koser seg de ti minuttene jeg bruker på dette. Jeg legger noen leker foran henne, og evt et sammenrullet håndkle slik at hun kommer seg litt opp.

 

I tillegg lar jeg henne noen ganger nesten sitte på fanget mitt og få pupp. Da er hun nødt til å trene rygg- og nakkemusklene for å spise. Etter at jeg begynte så smått med dette, er hun blitt så mye sterkere. Nå klarer hun å legge på magen lenge, noe som var helt uaktuelt for et par uker siden.

 

Vi skal på kontroll på onsdag, gleder og gruer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har vegard vært på 3 3mnd kontroll.

han var 62 cm(51 ved fødselen), 6950g( 3510g ved fødselen)

 

fikk de to sprøytene også. ikke noe reaksjon så langt.

ble veldig fornærmet og gråt litt etterpå.

ellers fikk vi bare skryt over hvor flink han var til å ligge på magen og at han er sterk i armene.

 

artig å lese om deres små gull:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi og vært på 3 mnd kontroll :)

Magnus er 61,5 cm (f: 52cm) og 7,3 kg (f:3580g)

 

Han likte ikke vaksinene og gråt masse, roet seg ikke før han fikk pupp etterpå...Ingen reaksjon enda, håper det holder seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingeborg var på kontroll i dag, og fikk vaksinene sine. Målt,veid og vurdert, og fikk masse skryt for både styrke i rygg/nakke og for fin kontakt:-)

 

Veide 7555 g og var 64 cm, ved fødsel var hun 4480 g og 53 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kontroll i går. Alver hylskrek allerede før han fikk sprøytene, og det ble jo ikke noe bedre med stikkene. Pappa var med, og det var jo bra. Han fungerer som valium på gutten :-) Alver er nå 62 cm og 6100 gram. var 54cm og 4085 da han ble født.

Vio har hatt en litt urolig natt med mye gråt og litt feber tror jeg. Oppdaget at termometeret vårt ikke fungerer, men han virket varm og utilpass. Roet seg ned når han fikk sove sammen med mamma :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har hatt litt problemer med amminga i starten men han begyte å lgge på seg etter en mnd. Nå er Magnus 5960gr og 62 cm lang (4370gr 53 cm ved fødsel).

Ble skikkelig snurt på hs da hun satte sprøytene men gikk fort over. Litt sutrete og klengete på kvelden ellers ingen bivirkninger heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Da var kontrollen over.... var litt bekymret for vektøkningen hennes... hun har veldig stor vektøkning i forhold til hva hun var ved fødsel så får litt pepper for det men kan jo ikke slanke en baby.... hun var 59,5 og 5970 kg.... ved fødsel var hun 2770kg og 48 cm.... så hun har vokst veldig masse :) Sprøytene gikk greit men det ene var veldig vevs irriterende og hun fikk et stort utslag... hun skulle hatt mat for 2 timer siden men bare sover og har feber......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nin Oskar har blitt stoor gutt

 

Banker vel alle med vektøkningen

 

Ved fødsel

2950g 49cm og 32hodeomkrets

 

3mndr og 5dager

7540g 61cm og 41hodeomkrets

 

første stikk uten en tåre andre stikk ble han lei seg

men 2 min på puppen og han sovnet som en stein og sov i 2 t jeg ble bekymret av reaksjonen men det var vist ikke noe å bekymre seg over.

Har vel bare arvet min måte å reagere på om det er noe vondt. har alltid sovnet da selv

 

@nette du skal bare drite i at de peser deg for vekta,jeg fikk bare beskjed om at det var såbra atte

 

ammer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ammer ikke... hun har fått tilegg siden hun ble født... hun har vært forkjølet et par ganger og spist lite i noen uker men hun legger uansett på seg masse hver uke... synes det er bra at hun vokser og trives men det er et voldsomt mas... er selv overvektig så de er vell redd hun også skal bli det men kan ikke kontrollere en bay... vi har et sunt kosthold og har en slank datter på fire år som bare får gotteri når det er lørdag så det burde jo roe de litt ned :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk forutinntatt holdning hos enkelte helsepersonell (er sykepleier selv). Jeg er også en stor jente, så jeg har opplevd å komme til lege for halsbetennelse og ender opp med å prate mest om vekta mi. Arrggh! Skulle tro vi er dumme fordi vi er litt tykke. Kanske vi nettopp er veldig obs på barna våre, fordi vi vet hva det innebærer å være overvektig og ikke ønsker at barna våre skal oppleve de negative sidene ved det. Du har sikkert en helt flott baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

61,5 cm og 6550 gr (f. 48 cm og 3085 gr). Gutten min hylskrek etter vaksinen men det gikk over etter noen minutter heldigvis. Han var litt mer urolig enn vanlig den dagen og natta. Skal til fysioterapeut om ei uke for å sjekke nakke/hode. Er litt skjev. Går ellers bra å ligge på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi og vært på 3mnd kontroll. Lotte var nå 63cm (f.51cm) og 6500g (f.3918g) så hun har vokst godt..

 

Var kanskja e litt skjev i ryggen (jordmora ble ikke helt enig med seg selv) men vi fikk en time til konsultasjon hoss en fysioterapeut..Var ikke mye det var snakk om i tilfelle.

 

Ellers gikk det greit med sprøytene,gråt litt sårt da dei ble satt. Men det gikk fort over, og ingen reaksjon..

Det var status raporten fra oss=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Tuva også vært på 3mdn-kontroll. Hun er nå 64 cm (f:53) og 8240 gram (f: 4056). Helsesøster lurte på om vi ga henne kremfløte, og jeg begynner nesten å lure på om det er det jeg har i puppene selv.

 

Hun skrek en del da hun ble stukket, særlig virket det som om den andre var vond. Mamma måtte se vekk. Huff. Etterpå var hun litt sutrete, men sovnet etter litt pupp og har nå sovet i en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kontroll sist uke, og da var hun 6710g ( 3535g ved fødsel) og 62,5cm ( 51cm v.f. )

Vaksinene fikk hun ved 2mnds kontroll, grunnet kikhoste i nærmiljøet.. Hadde ingen reaksjon på de.. Skrek da stikkene kom, men ellers blid som bare det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har også vi vert på kontroll

min "lille" skatt har nå blitt 8250 gr, 67 cm lang og 43 cm rundt hode

 

hehe...gooood melk (fløte) i omløp =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi også vært på kontroll. Sara er nå 62 cm lang og veier 5570g. 40,5 cm rundt hodet.Ved fødselen var hun 51 cm og 3058g.

Fremdeles ikke av de største med andre ord, men hun følger kurven sin fint.

Hun synes vaksinene gjorde fryktelig vondt, men det gikk heldigvis fort over. Ingen bivirkninger etterpå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi og vært på kontroll..

fødsel 51cm 3430 g

3mnd 62 cm 6440g

følger kurven sin fint sa HS :D hun likte IKKJE sprøytene men roet seg etter et par min.. håper at hun ikkje får noen bivirkninger av de i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi også vært på3 mnd kontroll. En uke siden nå da, men har glemt å skrive inn her...

 

Filip var nå blitt 5870g (f.3610) og 60cm (f.49)

Vaksinene gikk overraskende greit, han skreik med det samme hun stakk, men gikk fort over etterpå,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt vidunder veide ved 3 mnd kontroll

8195 g (f: 4340 g),

var 67 cm lang (f: 52 cm)

og 45,3 rundt hodet (f: 36)

 

han klarte greit den første vaksinen, men etter nr to ble han fornærmet på helsesøster som var så dum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theodor var på kontroll dagen før 3-mnd dagen sin. Var da 61,5 lang og veide 6460 gram ( hvis jeg husker rett, noe med 6400 iallefall! )

Han fikk skryt for å være sterk i rygg og nakke, og god kontakt. :-)

Fikk vaksinene, og illskreik spesielt etter sprøyte nr. 2. Fikk heldigvis ingen reaksjon etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...