Gå til innhold

de har ikke julenisse..ville du.. (samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal feire jul hos svigers i år. Problemet mitt er at de ALDRI har hatt julenissen på besøk på julaften, noe jeg sef. respekterer da de tror litt mer på det kristelige rundt julefeiringen, MEN nå er det første julen vi skal feire der med barnebarnet deres, som da er ca 9mnd, og jeg synes det er helt foferdelig å tenke på at han ikke skal få møte julenissen på sin første jul.. Tenker spesielt på det standar aller første bildet på fanget til julenissen. Jeg har veldig lyst å KREVE at de har julenisse pga barnebarnet sitt.. men er litt usikker på om jeg kan gjøre det. Jeg blir iallefall å spørre om de ikke kan ha det. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, syns nå det hørtes litt voldsomt ut jeg da å KREVE julenisse:-) Ikke det jeg forbinder med jul liksom....

Men jeg hadde luftet det med de, eller bedt mannen min sjekke om ikke det skal være en julenisse. Kan ikke mannen din kle seg ut da?

Vi har booket naboen allerede vi...

Skrevet

Hei. Jeg har ikke samme problemet som deg, men noen likheter er det. Jeg er samboer med en fra Island, og der har de andre juletradisjoner enn her. Der har de 13 nisser. De kommer en etter en fra 13 dager før jul, så forsvinner de en etter en fra julaften og til 13.dag jul. De har ikke den norske nissen som kommer med gaver julaften. Noe jeg vil gutten vår skal bli vant med. Men de tar vel ikke skade heller om de blir fortalt at det er bare her i Norge nissen kommer heller. Det blir vel en vane for de.Eller? Noen med erfaringer ang dette?

Skrevet

Hvem er det viktigst for, deg eller ungen at det er julenisse? Når han er bare 9 mnd. blir han mest sansynelig redd nissen likevel....Nekter de nisse,eller? Mannen din kan vel være? Har han overlevd en barndom uten nisse? Jeg hadde i allefall ikk brydd meg om det....

Skrevet

he he.. vi skal til pappa å feire jul der har det alltid vært julenisse... det "værste" er at jeg veit ikke hvem det er.... han har kommet hvert år siden søstra mi ble født for 13 år siden...

Skrevet

Et barn på 9 måneder skjønner vel ingen ting av nissen? Jeg tror heller gutten din vil være redd for nissen, enn å ha noe glede av den. Ida vil også være ca 9 måneder til Jul, men vi kommer ikke til å ha nisse i år.

Hadde jeg vært deg ville jeg kanskje droppet "kravet" i år, ogheller presset på for dette de kommende årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...