Gå til innhold

Forberedelser til småbarnslivet (lang)....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange av dere har sikkert fått denne fra før, men jeg må ta den likevel:

 

1.Kvinnor: För att förbereda dig för moderskapet - ta på dig en morgonrock och knyt fast en säck bönor på magen. Låt den sitta kvar i nio månader. Efter nio månader tar du ut tio procent av bönorna.

Män: För att förbereda dig för faderskapet - gå till apoteket, töm innehållet i din plånbok på disken och uppmana personen i disken att ta för sig. Fortsätt sedan till stormarknaden och ordna så att din lön kan betalas ut direkt till dess huvudkontor .

 

2.Ta reda på hur nätterna kommer att bli. Mellan fem och tio på kvällen går du runt i vardagsrummet med en blöt påse som väger mellan fyra och sex kilo. Klockan tio lägger du ner påsen, ställer klockan och går runt i vardagsrummet med påsen till klockan ett. Ställ klockan på tre. Eftersom du inte kan somna om går du upp klockan två och tar något att dricka. Gå och lägg dig 02.45. Gå upp när väckarklockan ringer klockan tre. Gå omkring och sjung i mörkret fram till klockan fyra på morgonen. Ställ klockan på 05.00. Gå upp. Laga frukost. Håll på med detta i fem år. Och se glad ut.

 

3. Gröp ur en melon och gör ett litet hål i sidan på den, ungefär en golfbolls storlek. Häng sedan melonen i ett snöre, fäst i taket och låt den svänga från sidatill sida. Ta en sked uppblötta frukostflingor och försök sedan mata den svängande melonen samtidigt som du låtsas vara ett flygplan. Fortsätt tills hälften av flingorna är slut. Tippa ner resten i knät. Nu är du reda att mata en ettåring. Som förberedelse för lite större barn smetar du kaviar i soffan och sylt på gardinerna. Göm en fiskpinne bakom stereon och låt den ligga där ett par månader.

 

4. Att klä på småbarn är inte så lätt som det kan verka. Börja med att köpa en bläckfisk och en nätkasse. Försök lägga ner bläckfisken i nätkassen så att inga av armarna sticker ut. Tillåten tid för detta: hela morgonen.

 

5. Glöm sportbilen och köp en Volvo. Och tro inte att du kan ställa den fläckfri och glänsande på garageuppfarten. Familjebilar ser helt enkelt inte ut så. Köp en chokladglass och lägg den i handsfacket. Låt den ligga. Tryck in en smågodis i bandspelaren. Smula sönder ett storpack chokladkex i baksätet. Dra en kratta längs bilens båda sidor. Så där. Perfekt!

 

6. Träna på att gå ut. Vänta utanför toaletten i en halvtimme. Gå ut genom ytterdörren. Gå in igen. Gå ut. Gå in igen. Gå ut och ta några steg på trädgårdsgången. Gå tilbaka. Gå nerför gången igen. Stanna och inspektera noga varje cigarettfimp, tuggummi, smutsigt papper och död insekt längs vägen. Gå samma väg tillbaka. Skrik att du inte tänker vänta längre tills grannarna kommer ut och stirrar på dig. Nu är du redo att gå ut med ett litet barn.

 

7. Åk till stormarknaden med något som äger största möjliga likhet med ett förskolebarn - varför inte en fullvuxen get?

Om du tänker skaffa fler än ett barn tar du med dig flera getter. Ordna ditt veckoinköp utan att förlora getterna ur sikte. Betala för allt som getterna äter eller förstör.

 

8. Lär dig namnen på alla figurerna i Teletubbies eller Byggare Bob. När du upptäcker att du står i duschen och nynnar på signaturmelodin till Björnes Magasin har du kvalificerat dig för att bli förälder.

 

9. Ett mycket gott råd är att upprepa allting du säger minst fem gånger.

 

10. Innan du slutligen bestämmer dig för att skaffa barn ska du söka upp ett par som redan är föräldrar och kritisera deras uppfostringsmetoder och brist på tålamod och för att de låter sina barn löpa amok. Ge dem goda råd om hur barnens sovvanor, potträning, bordsskick och beteende i stort kan förbättras. Passa på att riktigt njuta - för sista gången i ditt liv sitter du inne med alla svaren.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var ju såååååååååååå bra!!! Vart har du fått tag i den? Är du också svensk, kardemomme???

Skrevet

oh förlåt, jag skrev visst fel namn, karomomme

Skrevet

Nei, men jeg har bodd i Stockholm, har svensk eks (faktisk to av dem, he he) og har mange venner i Sverige :)

Skrevet

Ler og ler og ler så tårene triller! Jeg har bestått på HVERT ENESTE PUNKT!

 

Og her sitter jeg og dibber - mens gullet leker på gulvet, og resten av grevlingene leker ballett i kjelleren. Men det er stille, og er det noe jeg har lært så er det: Never change a winning team!

Skrevet

Jag längtar hem, när du säger "Stockholm". Vad tycker du om den stan då? Jag älskar Stockholm!!! En storstad med het puls, al night long va`?? Ett metropol där det finns coola kläsbutiker, cool design o coola människor. I love it.....

Skrevet

HA HA HA HAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Denne var hærlig!!!:)))))))))))))))))))

Skrevet

Hehe... den mailer vi til far... så får han noe å le av også!

Skrevet

Og vi prøver en gang til K-a-r-o-m-a-m-m-a

Skrevet

Hø hø, jeg har allerede mailet den til far. Bare så synd jeg ikke hadde den i oktober 2005..... Han kunne ha trengt å kjøre et par av de øvelsene der på forhånd, hi hi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...