Gå til innhold

Jeg er så drittlei!! (syting og klaging!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gawd, jeg har fått brystbetendelse! Herregud, dette med amming er bare et mareritt for min del.

På sykehuset gikk det greit, han spiste og var happy.. Den dagen jeg skulle hjem synes jeg at jeg var ekstreeeemt sår, så jeg fikk jordmor til å se på brystvortene før jeg reiste.. "Joda, dette går seg til" fikk jeg til svar, og reiste hjem.

De neste to dagene var bare hyling og gråting for både meg og han, og to dager etter jeg reiste fra sykehuset troppa jeg opp der, dro ned Bhen og sa: "Skal det virkelig se sånn ut?"

Alle jordmødrene fikk bakoversveis, jeg hadde åpne kjøttsår og var full i stafflykokker. Fikk antibiotika og fucidinsalve, men fremdeles er det like jævlig! Har vært på helsestasjonen tusen ganger, og de sier at joda.. Det er bare å pumpe og gi det tid så kommer det seg til slutt..

Oh well, i går konkluderte de med at jeg har brystbetendelse, og fikk nok en antibiotikakur.. Den ene brystvorta vil ikke gro, men den andre er grei. Han drikker fra den litt, men får mest flaske.

Er så lei, føler at jeg ikke får kost meg med babyen min, for når han har spist så sovner han, jeg må pumpe meg og så våkner han igjen og er klar for mat. Og slik går nå dagene..

Fikk beskjed i går om at jeg IKKE må la det bli melkespreng i det syke brystet, men at jeg IKKE må pumpe før det er melkespreng for å skåne brystvorta..

Har bestemt meg for å fullføre antibiotikaen nå, og hvis det ikke blir bedre så gir jeg meg på hele amminga.

Det stresser meg skikkelig, og har fått psoriassis av hele greiene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammepolitiet arresterer meg sikkert nå..men jeg ammer IKKE hvis det skal gå på helsa løs!! Det er da måte på!! Babytia skal være masse kos og gøy mener da jeg!!

Du må selv vurdere om ammingen skal gå på bekostning av helsa de..men hadde det vært meg så hadde jeg nok gitt opp nå ja!!

Masse god bedring, og klemmer fra

Skrevet

Takk, det er godt å høre!

Jeg var helt nede i kjelleren i går, og kallte helsesøster for "en jævla ammenazi!"

Så hun sa faktisk at vi skulle ta oss en prat om det på onsdag, og at hun skulle støtte meg uansett hva jeg bestemmer meg for..

Skrevet

huffda....jeg sender trøsteklem jeg.

det der hadde jeg aldri greid meg igjennom!!

her hadde jeg et håp om å få til amming,bare denne ene gangen.

å sykehuset sa jeg i fra at dette ville jeg klare selv,men ble dytta på både ammeskjold og det som værre var.var jo det jeg ikke ville.men så overhørte jeg to jm som prata om meg!!! at jeg ikke var villig til å prøve å amme!!! kan si det slik,at piffen gikk ut av meg,og fanden selv tok plass...skulle vise di jeg.vell,forsøket endte med en utslitt mor som hadde evig hodepine og svimmelhet som nesten smelte meg i bakken!

men,jeg klarte å gi jr mm i 6 uker før hs ba meg kutte ut.måtte tenke på helsa.da jeg hadde deppa ferdig,og innsett at jeg ikke er en av di som får til dette,ja da ble alt mye bedre.jeg koser meg,flaska gis med god samvittighet,og formen er nesten som før.!!

nå fikk jeg hjelp fra fjummsi,men alikevell klarte jeg ikke å få det til.ingen skal si at du ikke har prøvd,eller gjort ditt.å slite med betennelser og værre er jammen ikke lett.å man sliter seg ut til slutt.

har du tanker om å legge ammingen bak deg,er det ditt valg.ingen skal arrestere deg for det.kanskje ordner det seg til slutt.

uansett,jeg må si jeg synes du er tøff! har ALDRI greid meg igjennom så mye vondt.så lykke til,uansett hva du ender med.

å ja,du skal bare klage eller syte litt.det hjelper masse,det vet vel jeg =0)

Skrevet

vet du at jeg synes du har vært mer enn flink nok nå!! kjempe at du orket holde på så lenge! jeg sluttet amme etter 6 uker og pumpet meg. nå har jeg sluttet pumpe fordi det er ikke nok melk. når besluttningen er tatt er det veldig deilig og jeg slapper mer av.

nå man sliter slik som deg er det vansinne at hs ikke støtter mer opp og sier at nå er nok nok! det skal ikke gå på velvære løs, du skal også ha det bra og babyen overlever og mer enn det på mme!!

håper du finner ut av dette, men ikke ha dårlig samvittighet hvis du velger å slutte amme! det har du mer enn nok fortjent nå!

Skrevet

Kjenner meg sååå igjen. Gikk igjennom akkurat det samme, og holdt på med pumping i halvannen mnd. Knasket også opp 5 antibiotikakurer. Huff. Var ikke noe som gjorde det bedre for meg, så jeg fikk tabletter for å stoppe melka. Skulle ønske jeg hadde gjort det myye før, for det var et ork å måtte stå opp hver 2-3 time og pumpe, vaske flasker osv. og sambo gav mat. Jeg hadde rett og slett ikke tid selv om jeg ikke ville være våken 24 timer i døgnet :( Nå er brystbetennelsen helt borte, velsa får mme...og vi er så lykkelige som det går an å bli.

Skrevet

Tusen tusen takk for gode ord!

Jeg skal bruke tiden frem til onsdag for å bestemme meg om jeg skal slutte eller om jeg skal prøve en liten stundt til.

Ser jo helt klart fordeler med å amme, lillegutt roer seg fint på puppen.. MEN, jeg føler liksom at jeg har nok å stri med også.

Er alene med han, og pappaen har ikke hilst på han enda heller. Ser ikke ut som han har planer om det heller egentlig.. Det gjør ikke akkurat hverdagen lettere.

Har venner og familie som er flinke å støtte meg, men likevel så føler jeg at hele dagen går opp i pumping..

Skrevet

Halloen!, du he vore flink so he holdt ut so lengje! Gla ej ikkje e helsesystra di...........;-) -klart det er best for både deg og Marcus om du fullammer han, ei stund til men ikkje om dei problema du har skal fortsettte sånn.. Gå over til mme om dette ikkje bedrar seg , å ikkje ha dårlig samvittigheit for det. Dokke skal no kose dokke denne tida!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...