Gå til innhold

Når kan man gi ukokt vann til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at alle gir vann som tørstedrikk, men kan de få vann rett fra springen? Hvor gammel bør babyen i så fall være?

Jeg gir mme, og da er jo rådet at man skal koke vannet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt fra 4 måneder...

Skrevet

vi fikk beskjed om at vann fra springen i heimen kan de få ganske tidlig, skal jo venne seg til bakteriene der... og ihvertfall kan du nok gi ganske tidlig om du ammer, for da er det jo ikke store vannmengden det er snakk om... jeg ga ukokt vann i sommer, da var han 2 mnd.. ingen problem.. ikke for han ihvertfall... :o)

Skrevet

Leste i "ABC for spedbarnsforeldre" at her i Norge kan man gi vann fra springen helt fra fødselen.

Skrevet

Min er litt over 3 mnd, og fikk beskjed fra helsesøster i dag at jeg ikke behøver å koke vannet til han lenger.

Skrevet

Jeg har gitt babyen min vann fra springen fra 3,5 måneder.

Skrevet

Kokte vannet til Lukas helt til han var 7 mnd

Skrevet

jeg fikk beskjed fra helsesøster at flaskene burde kokes og skulle jeg gi vann til han burde det kokes fram til han var 6mnd.

Skrevet

fram til 6 mnd?? tenk på alt de får i seg ved å "spoe" gulvet i den alderen.. for meg høres det da unødvendig å koke vannet....???

Skrevet

har og hørt frem til 6 mnd. bare tenk på alle bakteriene det er i vann, det som kommer frem på nyheter og lign. tar ikke lang tid og koke vannet, så hvorfor risikere noe?

Skrevet

jeg har ikke tenkt på det...men koker det enda i vannkokeren da...syntes ikke det er noe ork, hun er 6 mnd. men har jeg vann i glass får hun gjerne smake;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...