lærer Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Leser at alle gir vann som tørstedrikk, men kan de få vann rett fra springen? Hvor gammel bør babyen i så fall være? Jeg gir mme, og da er jo rådet at man skal koke vannet.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 vi fikk beskjed om at vann fra springen i heimen kan de få ganske tidlig, skal jo venne seg til bakteriene der... og ihvertfall kan du nok gi ganske tidlig om du ammer, for da er det jo ikke store vannmengden det er snakk om... jeg ga ukokt vann i sommer, da var han 2 mnd.. ingen problem.. ikke for han ihvertfall... )
Cammy1 Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Leste i "ABC for spedbarnsforeldre" at her i Norge kan man gi vann fra springen helt fra fødselen.
tæssejenta Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Min er litt over 3 mnd, og fikk beskjed fra helsesøster i dag at jeg ikke behøver å koke vannet til han lenger.
Tigergutt Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Jeg har gitt babyen min vann fra springen fra 3,5 måneder.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 3. november 2006 #7 Skrevet 3. november 2006 Kokte vannet til Lukas helt til han var 7 mnd
Benni-min Skrevet 3. november 2006 #8 Skrevet 3. november 2006 jeg fikk beskjed fra helsesøster at flaskene burde kokes og skulle jeg gi vann til han burde det kokes fram til han var 6mnd.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #9 Skrevet 3. november 2006 fram til 6 mnd?? tenk på alt de får i seg ved å "spoe" gulvet i den alderen.. for meg høres det da unødvendig å koke vannet....???
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #10 Skrevet 3. november 2006 har og hørt frem til 6 mnd. bare tenk på alle bakteriene det er i vann, det som kommer frem på nyheter og lign. tar ikke lang tid og koke vannet, så hvorfor risikere noe?
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 3. november 2006 #11 Skrevet 3. november 2006 jeg har ikke tenkt på det...men koker det enda i vannkokeren da...syntes ikke det er noe ork, hun er 6 mnd. men har jeg vann i glass får hun gjerne smake;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå