Gå til innhold

Oppløpssiden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

til festen for modne mammaer....bare 14 dager igjen,

så nå har jeg virkelig begynt med forberedelser. Pumping av melk til Måka.

Det er ikke rent lite som må pumpes, siden jeg har begynt å fore Måka med overskuddsmelken fra formiddagen om kvelden...har sittet nå og fylt en flaske med 260 ml, som jeg så delte. Halvparten fryses ned, den andre går i gutten ikveld.

Bør klare å lagre opp litt før festen. men vil helst trappe ned igjen litt nærmere, så ikke prod. er i været til festkvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den produksjonen din er jo bare imponerende!!! Jeg er lat og pumper ikke. Hun vil jo aldri ta flaske likevel, så skulle hun mot formodning skifte mening den aktuelle kvelden får hun få litt MME ;-)

Skrevet

Jag pumpar inte!! Stackars mina bar, tänker nog en del då. men min bror jobbar som ingengör. de forskade bla. på hur mycket alkohol det blir kvar i bröstmjölken. Det kommer ut 0,015, tror jag det var. jag drack både alkohol när kin son ammade o det gör jag nu också, när min datter ammar. e ser ut som om de har det bra, växer o blir större likevel....Sen har jag inte tillräckligt med mjölk så att det blir en full flaska. och jag orkar inte sitta o pumpa lite då o då, bara för att få ut lite morsmjölk så att jag har mjölk till festkvällen.

Skrevet

Jeg har igrunnen ikke studert hvor mye alkohol det er som går ut i melken, siden jeg ikke har hatt behov for å vite det tidligere. Når jeg nå velger å pumpe så er det fordi jeg vil nyte "mamma-festen" med god samvittighet, og ikke være redd for at Måka ligger hjemme og hyler pga sult.

Med litt planlegging og pågangsmot bør jeg klare å skaffe til veie nok melk for et helt døgn om nødvendig...og om det ikke går med, så er det sikkert andre anledninger der det er greit å ha melk i fryseren.

(Det var litt rart forrige helg, da jeg kom hjem fra 40 års lag, og pumpet 280ml som gikk rett i avløpet...dyrebaredråper)

Skrevet

Jeg er igrunnen litt lat jeg også...eller kanskje ikke...dvs jeg pumper jo for egen vinning...slik at jeg kan være "fest-dronning" sammen med dere...og jeg anser det som velverdt tid å bruke på forberedelser til slik moro.

Skrevet

Ha, ha, Skjønner jeg må ta taxi hjem alene jeg da hvis du skal holde det gående et døgn ;-) Så lenge kommer ikke "bolla" til å greie seg!

Skrevet

Om jag hade mycket mjölk, hade jag nog också pumpat en hel del. Men så är det inte o jag är nog kanske lite lat också. Min datter sover ju från 18.30 -5, så då är det greit. Sen får hon ju i sig en hel del alkohol på morningen då jag ammar henne. Men pytt, det har gått bra förr så det funkar nog denna gången också. Som sagt, jag går ju aldrig ut nästan, så hon blir nog inte alkoholförgiftad!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...