Gå til innhold

en tanke ang. fødsel... nb jeg er andregangs :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sto i dusjen idag (joda det ER fremdeles mulig med intimhygiene til tross for den digre magen) og tenkte at herregud det kan da umulig gå an å presse ut en diger unge gjennom det bittelille hullet...

men så slo det meg plutselig: hallo - jeg har jo gjort det før! Det ER mulig! hehe... av en eller annen rar grunn så ble jeg fullstendig rolig inni meg... kroppen min har jo gjort dette før, jeg vet at det går an å få ut en unge :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ha ha ha! >Godt det ikke bare er jeg som har tenkt det samme om hullet mitt! Men kroppene våre er jo bygget for å presse ut unger, så det går nok... selv om jeg til tider er litt skeptisk ;)

Skrevet

min mann var SVÆRT skeptisk da jeg ventet vårt første barn... han var helt stressa og sa "det er jo som om jeg skulle ha driti ei bowlingkule!"

Skrevet

merket han noe forskjell etterpå da? :-)

Skrevet

hæ?

Skrevet

Sønnen min på 4 1/2 han lurer på det meste.. også hvor babyen kommer ut selvsagt. Han så bare rart på meg da jeg sa at babyer kommer ut der nede.. med en mine som sa: "Jeg tror du tuller mamma", men joda de kommer jo ut på sett og vis.. Er igrunnen helt fantastisk at de gjør det.

Da jeg skulle ha sønne min og gruet meg til fødsel, var det en venninne som fortalte en historie om en gravid som måtte gjemme seg oppi ett tre, det var krig og hun måtte søke tilflukt der. Damen fødte oppi treet, så da tenkte jeg at klarte hun det, så må jeg jammen klare det på KK! ;-)

Og skal nok klare det denne gangen og!

Skrevet

mille-k: tror nok til og med fødsel i helikopter er bedre enn å føde i trær! Hehe... :) Har forresten blitt enig med gubben nå at tvert jeg kjenner antydninger til rier så er det levering av 2-åringen til mormor og morfar, og så kjører vi rett til jordmor. Ikke være hjemme og benytte seg av den rolige atmosfæren til smertelindring altså. Han har jo rett - vi har ikke peiling på om det blir en rask eller langvarig fødsel, og med minimum 1 1/2 time reisetid (hvis ALT klaffer og helikopteret er ledig) så er det kanskje greit å dra med en gang :)

Skrevet

O=g jeg bekymrer meg ang mine 10 minutter til sykehuset + avlevering av barn.. Bekymret for rask fødsel... Føde i helikopter hadde jo vært litt kult da.. hadde vel kommet i lokal avisen da :-)

Synest jeg ser overskriften: NYTTÅRSBARNET FØDT I HELIKOPTER!

Skrevet

Tror jeg skal prøve å finne den gode stole-på-kroppen-min-følelsen jeg også...

Har en jente på 5 år og forklaringen er tre hull: Tissehull, fødehull og bæsjehull - hvert til sitt bruk så blir det ikke noen ubehaglige sammenblandinger og assosiasjoner. Hun synes den forklaringen er greit og er mektig stolt av at hun selv har et fødehull. Ved middagsbordet på besøk hos venner roper hun plutselig fornøyd: Rekk opp handa de som har fødehull! Hvorpå hun selv stolt og ivrig rekker opp handa og sier jeg, jeg!! :D

Skrevet

Uh - har egentlig ikke tenkt så mye på fødselen ennå - fikk et lite grue-seg-anfall...

Skrevet

Er selv andregangs, med ei datter på 1 år og 10mndr som snart må bli levert hos mormor eller mormor må komme hit om natta.. Det jeg tenker mest på er når det kommer til å skje merker jeg...hehe.. sykt nervøs denne gangen.. sist tok jeg det ganske med ro egentlig, mens nå gruer jeg meg litt med tanke på at jeg har jenta hjemme på dagtid hos meg.. Håper det skjer når sambo er hjemme så ikke vannet plutselig går og jeg sitter alene hjemme med lillejenta som ikke kan skjønne hva som skjer med mamman sin! :P Merker det er litt bagatell med tanke på at vi bor 1-2min kjøretur fra sykehuset med tanke på at noen har så mye som 1 1/2 time og må hentes i helikopter da.. hehe.. :) Skal bli godt å bli ferdig med dette her å møte jula som en familie på 4 :) Lykke til!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...