Vårenzia Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Dattera mi på 20 mnd harr tidlig trassalder tror jge. i det siste har hun blitt sinnsykt sta og egen og RASER om hun ikke får det helt som hun vil Flere morgener nå har hun hylt og skreket og sparka vilt, kasta hodet fra side til side og ropt NÆI NÆI bare fordi jeg skulle ha kledd på henne. Jeg har prøvd både å snakke rolig til henne, holde henne fast og vært streng og lekt og flira med henne, men det se rikke ut til at noe hjelper.... Noenfler med umulige småtroll? Og noen med tips til hva jeg kan prøve??
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Jenta mi er et par mnd yngre, og vi har hatt akkuratt det samme problemet i det siste. Hun er også kommet i selvstendighets-alderen :-) Men idag fant jeg en fin løsning. Har akkurat fått en bok som heter "Playful parenting" som jeg ikke har fått lest ennå (har hørt at den er veldig bra i sånne situasjoner). Men jeg hadde tittelen i hodet da jeg skulle kle på henne - og da gikk det som en lek! Hun ville til og med ha på seg de siste klærne uten tull&tøys. Det jeg gjorde var: * tredde støvlene inni parkdressen på forhånd, så hun kunne "ta på seg støvlene" selv, og da var det bare å løfte på parkdressen. * Tredde på jakken på "babymåten": tok min hånd gjennom ermet og lekte og tøyset med den og "fanget" hånda hennes, og da var det lett å tre på det første ermet. Da var hun allerede i så godt humør, at jeg fikk tre på det andre ermet. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Hei Har en sønn på 16 mnd og han har også kommet i tidlig trassalder. Han har alltiv vært veldig viljesterk, og det til min store fortvilelse mang en gang. Jeg har prøvd det meste (streng, snill), men det har vært vanskelig. Min teori nå om hva som fungerer er å ta han med spøk og moro. Da får vi han på gli og ting går lettere.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 heisann:) eldste dattera vår er nå 4 år, men jeg husker fortsatt VELDIG godt den alderen der:) har hørt i ettertid at det er veldig vanlig med en selvstendighetsperiode i den alderen. så slapp av(lettere sagt enn gjort kanskje men:) det går snart over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå