Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Jeg følte meg generelt veldig dårlig, fikk vondt i hodet og øverst i magen. Da jeg kom til lege ble det konstatert 2+ i proteiner i urinen og høyt blodtrykk 140/105... Dermed ble jeg innlagt (dette var en 9 dager før termin) og så ble jeg igangsatt 7 dager før termin, men siden jeg overhode ikke var moden osv. var gutten først ute 27 timer etter igangsetting...
Benedictemor Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 JEg hadde ingen andre symptomer enn sliten,protein i urinen og blodtrykk 140/85-95. Var innlagt en natt for en uke siden (har termin 7.nov). Ble sendt hjem etter en natt på sykehus, men har vært til kontroll ca annenhver dag i en uke nå. Blodtrykk og protein i urinen har holdt seg stabilt og blir derfor ikke satt igang - ennå. Legen snakker om å kanskje sette igang etter termin, men de vil gjerne at jeg går ut termin for igangsetting kan ta lang tid (og så har jeg en jente i seteleie og da kan det bli fryktelig vondt å sette i gang).
Liten luring... Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Våknet en morgen og så ut som om jeg hadde sprøytet silikon i leppene. Og øyelokkene var så fulle av vann at det var tungt å holde øynene oppe. Var blitt skikkelig hoven og full av vann i ansiktet og kroppen i løpet av natten. Og jeg kunne nesten ikke bøye knærne pga vann i kroppen. Så jeg måtte ha hjelp med å få på meg sokker. Søsteren min syntes det så ut som om føttene mine var blitt snurpet sammen slik som de gjorde i Kina før i tiden for å få plass i små små sko. La på meg 10 kilo vann i kroppen på 5 dager. Så ikke ut. Da de satte i gang fødselen veide jeg 100 kilo, og tre uker etterpå var jeg nede i 73. Så det var en del vann... Satser på å unngå dette denne gangen.
Gjest Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Hei jeg hadde ødemer i kroppen, proteiner i urinen og høyt blodtrykk. Så hadde jeg vondt under høyre ribbensbue, ble plutselig kvalm svimmel....Men jeg fikk HELLP da så det var litt spesielt....Så prinsessa mi måtte taes med hastekeisersnitt i uke 31+5....... Nå er jeg i uke 28+0 og tvinner fingre på at det skal gå bra denne gangen,blodtrykket har begynt å stige og jeg har motstand i blodgjennomstrømningene inn til morkake.....så det ser ut som at dette skal skje engang til....... Men nå vet jeg alle symtomer,og jeg vet også at dette kan komme på 5 minutter så her e nr te føden og poliklinikken på mobilen i tilfelle ting skal skje... Men husk det er sjelden at det blir så farlig hvis du har de vanlige symtomene......som legene sier men vær obs på det andre symtomene.....Prikking-svimmel-vondt u/høyre ribbein...
Sarah_Evelyn *Fødeklar* Skrevet 3. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 3. november 2006 Tusen takk for svar.. Føler meg veldig sliten i dag,orker ingenting.. Har bare ligget i senga,føler meg ikke i form.. Var hos legen på tirsdag,og da syns han at blodtrykket va høyt, 133/90.. Våknet med den hodeverken idag,spessielt inni øynene,har hatt mye vondt i hodet i det siste, blir ofte svimmel når jeg lukker øynene, og ser hvite prikker som surrer rundt hodet.. Ser selv at jeg har en del vann i kroppen, spessielt på beina og i fingrene.. Skal ta å ringe til legen snart og hørre om jeg komme en tur..
Gjest Skrevet 3. november 2006 #7 Skrevet 3. november 2006 hmm ja en telefon for mye er bedre for å være helt sikker ja Lykke til
Sarah_Evelyn *Fødeklar* Skrevet 3. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 3. november 2006 Ja,har snakket med legen nå, så jeg skal være der klokken 3..
Sarah_Evelyn *Fødeklar* Skrevet 3. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 3. november 2006 Hei.. Det var ingen tegn på at jeg hadde svangerskapsforgiftning, blodtrykket var begynt å gå ned..Heldigvis.. Kanskje det bare er starten på at noe er på gang, hadde termin igår.. Så jeg håper det skjer noe i løpet av natta..
Gjest Skrevet 3. november 2006 #11 Skrevet 3. november 2006 Så fint å høre lykke til å kanskje det bli bebis straks da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå