pastasalat Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Så på nyhetene i går og ble litt skremt av hun svenske forfatteren av boken om søvn og barn som anbefalte barn å sove på magen og at det var det naturlige. Flere leger reagerte sterkt på dette + foreningen for krybbedød. Antall tilfeller av krybbedød har nemlig blitt kraftig redusert siste årene etter at barn skal sove på ryggen. Vel, når lille babyen min er født blir det soving på ryggen uansett... Ha en fin dag da, jenter:-)
oesmamma Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Stod om dette på nettet også i går... Overlever heller litt dårlig søvn jeg da....
Love2bemom Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Ja,så det...veldig dumt av henne når statistikken sier sitt... Hun sa jo at det var bedre at barna fikk go og lang søvn enn å ligge på rygg,og risikere krybbedød...tydeligvis ikke mistet et barn hun... Håper ikke noen tar det rådet hennes...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Virket ganske korttenkt hun svenske dama der! Og hvor får hun det fra at barn sover bedre på magen???? Sønnen min har alltid sovet på ryggen og sover som en stein! Slik hun dama snakket var det liksom: stakkars foreldre med barn som ikke vil sove... Hæh??
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Datteren min likte best å sove på magen, det fikk hun jo fritt gjøre fra hun var stor nok til å rulle seg over. Jeg brukte sparkepose på henne, den hemmet henne så hun ble ca 10 mnd før hun greide å rulle.. Har sovet så godt atte... Enig i at det hun sa var kort-tenkt, særlig når statistikkene er som de er..
Prins&Prinsessa Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Folk får gjøre som de selv vil. men jeg er 100%sikker på at man utsetter barna for fare me å legge de på magen før de selv kan snu seg. Så her skal lille gullet ligge på ryggen fra dag en. Når h*n selv kan snu seg er det greit, da kan h*n også snu seg om h*n ikke får puste fordi h*n ligger med hode ned i sengen/puten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå