Gå til innhold

Saltbehov


liliana

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst på salt mat om dagen. Lever ellers et sunt liv, men nå spiser jeg MYE godteri og helst skal det være salt. All mat er også bedre om den er salt. Spekepølse, salami, røkte kjøttpølser, salt fisk, dundersalt - you name it!

 

Frustrerende å på en måte miste kontroll over kroppen sin, for jeg er mer sulten enn ellers. Har al lagt på meg 3 kg, og er i 6. uke!!! Ikke så god kombinasjon når jeg er ekstremt sliten.

 

Noen andre som har det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei liliana!

Tror enda ikke det er noe spesiell mat jeg har lyst på, bare det er MAT!!! Jeg har også skikkelig matlyst, og bør helst spise et eller annet hver andre time, ellers kan jeg bli litt uggen. Litt slitsomt ja!.. men det er vel kanskje bare bagateller i forhold til mye annet:-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du sier noe der. Kan egentlig ikke klage, når en ser hva andre går gjennom for å oppleve det her... Takk!

 

Lykke til du og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Leste nettopp noe på 1.tri som jeg syns det kanskje vil være greit å nevne her.. IKKE for å drive skremselspropoganda, men greit å vite...

 

 

SALT. Som gravide hovner vi lettere opp i kroppen enn ellers. Vi hovner blant annet grunnet hormonendringer og endringer i sirkulasjonen i kroppen. Salt binder vannet i kroppen, mange av dere vil kanskje merke at dere er ekstra hovne i hendene dagen etter dere har spist potetgull e.l. Siden spekemat inneholder mye salt (speking er jo salting), er dette grunn nok i seg selv til å være litt restriktiv med salami-inntaket.

 

 

Lykk til videre, og håper at vi kommer til å følle hverandre videre her inne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et ekstremt saltbehov, men foreløpig klarer jeg å ligge unna søtsaker. Vil ikke ha søtsaker, men popcorn går ned på høykant. Håper det går over, hvis ikke kommer jeg til å slite med ødemer ganske tidlig... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...