Ronja65 Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Vet ikke om dere husker, min samboers 13 årige niese som kom med en bombe om sin mors alkoholmissbruk, når hun var her på høstferie? Hennes far (min samboers bror) er dessverre ikke i livet lengre. Hele hennes familie på begge sider har nå ordnet så at mor er sendt på Minesota behandling i 5 uker, og nå håper alle på at mor kommer edru hjem. Vi har også vært i møte med både barnevern og skole der nede i Dk. Er veldig positivt over innsatsen til barnevernet:-) Fikk aldrig noen forklaring hvorfor skolen ikke har meldt i fra til barnevernet tidligere. Fordi det har kommet frem at mors søsken har vært i kontakt med skolen og uttrykt sin bekymring for jenta pga mors alkoholmissbruk. Til saken hør at mor er lærer på skolen og ingen har liksom trott at det jenta har fortalt var sant. Jenta er nå hjemme hos hennes mors samboer. Stoler ikke helt på hennes mors kjæreste, fikk ingen god magefølelse for han. Men jenta ønsket og bli der, samtidig som barnevernet har tatt på seg ansvar for oppfølgning i hjemmet. Har en følelse av at siste vers i melodien ikke er sunget ferdig enda. Men vi håper alle at mor er edru og tørr alkoholiker når hun kommer hjem.
phantomet Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Visst husker vi det du delte med oss ang. din manns niese. Så godt å høre at moren endelig får hjelp, slik at forutsetningen for at jenta får det bedre øker. Det var likevel trist å lese at du ikke har en god magefølese for morens kjæreste, særlig siden intuisjonen ofte viser seg å være riktig... Synes det er beundringsverdig hvordan dere har grepet fatt i saken og vist omsorg og engasjement for å bedre livet til jenta! Hurra for dere, som tør være der og kjempe!!! Det er godt å ha deg trygt tilbake fra DK, og ikke minst her inne igjen! *smiler*
Ronja65 Skrevet 2. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2006 Takk for søte ord kjære phantomet. Hadde gjerne vært på treffet ditt. Hørte av gummelillan at dere var få, men hadde det veldig koselig.... Men vi sees nok snart.:-))
Karomamma Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Å ja, det husker jeg veldig godt!!!! Det er ikke noe godt hvis magefølelsen din ikke sier "hurra" for samboeren. Du må nesten la tvilen komme ham til gode og bare følge godt med på hva som skjer. Jeg håper virkelig mammaen klarer dette - for barnas skyld!! Krysser fingrene xxxxxx og sender en god klem til deg!!!
Ronja65 Skrevet 4. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2006 Tusen takk. Somsagt vi får bare xxxxx fingrene. Har hørt veldig mye bra om minesotakuren.... så vi får håpe hun får hjem en edru mor, som forstår at hun aldrig mer kan drikke alkohol. Det er så trist at det har blitt så her, fordi moren er egentlig en veldig søt dame og en meget godt likt lærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå