Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 svigermor er en engel på jord, det mener jeg helt ærlig. men det er en ting som har irritert meg grådig: da nicolai ble født var han under 2 kg, og måtte vekkes hver 3. time for mating. dette tok 1 time. så måtte jeg pumpe melk til neste måltid, og det tok ca 30 min. da var det 1 1/2 time til neste runde med mating. det sier seg selv at en blir utroooolig sliten av dette, og du rekker ikke mye annet enn å sove når det er sånn. i løpet av svangerskapet og den påfølgende uken tok jeg av 10 kg (veier altså 60 kg fordelt på 163 cm). da klarte svigermor å lire av seg at det var "tåpelig å ikke spise noe" og at jeg var blitt "altfor tynn". jeg er langtifra tynn, og jeg orket ikke tanken på å spise noe, langt mindre lage middag! jeg tenkte ikke klart, og var kjempebekymret for nicolai... er jeg virkelig frekk som mener at de kommentarene var unødvendige? hva har vel hun med hva jeg spiser? ellers må jeg få si at svigermor er toppers, og at det er det eneste negative jeg kan si om henne...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Ut fra hva du sier, om at hun ellers er helt topp, tenker jeg hun bare sier det ut av bekymring for deg, fordi hun bryr seg om deg og er redd du ikke får tatt godt nok vare på deg selv oppi alt det her. Så tror du kan ta det i beste mening, så lenge det ikke kommer flere kommentarer du syns er sårende.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Det er ikke sikkert hun tenker på det som frekt. Det er jo "lov" å kommentere at folk er for tynne, men ikke at de er for tjukke. Be mannen din snakke med henne
firemerkersmør Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Synes absolutt ikke du skal be "mannen din snakke med henne". OK, litt dum komentar, men var nok godt ment. Hun var sikkert bekymret for barnebarnet sitt hun også, og tenkte kansje mer på hans beste enn på deg ett lite øyeblikk.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Det er vel ikke dumt at la "mannen snakke med henne", hvis hun ikke når fram selv! Det er hans mor, og han kjenner henne best og vet hvordan han skal legge det fram uten å såre henne. Hvis hun ikke klarer å si ifra selv, må noen gjøre det for henne. Eller hun må finne seg i å bli kalt altfor tynn.
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 4. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2006 fikk en ny kommentar i går kveld fordi jeg hadde stått opp kjempeseint og ennå ikke spist middag... samboer skulle på julebord, så dermed lagde jeg ikke middag, fordi det blir så mye rester (som vi begge hater). tror hun ble litt sint på meg, men det får bare være. hun vet at jeg er småspist, for jeg har bodd hos henne i 8 måneder før, men hun har vel glemt det. jeg har like god kontakt med henne som samboeren min har, for hun er litt sånn reserve-mamma for meg, så han trenger ikke å si ifra for meg. uansett så mener han det samme som henne, men han bryr seg ikke så mye, for han vet jeg gjør som jeg vil uansett. men i går svarte jeg henne tilbake, og sa at jeg spiser når jeg blir sulten, og har tid. basta bom. da ga hun seg i det minste for nå
Reveenka Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 Dette er jo ikke noe problem overhodet - hun er bekymret for at du ikke spiser når hun ser at du har gått ned, du kan svare at du tar deg noe når du blir sulten eller får tid. Dere har ikke noe problem, men en samtale - spør du meg. Kos deg med småtten, samboeren og en svigermor som du sier du syns er toppen og en reservemamma!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå