Gå til innhold

Hjelp - barnet mitt vil ikke spise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 10 måneder og har hele tiden hatt bra appetitt, men siste tiden har vi måttet underholde han med leker etc. for å distrahere ham nok til at han gidder å spise. Men nå har han knapt spist på tre dager. I dag fikk jeg i ham grøt til frokost etter mye om og men, ingenting til lunsj, bittelitt middag men det var bare fordi han fikk prøve å spise selv og ingenting av grøten til kvelds. Jeg ammer fremdeles så jeg får i ham morsmelk, men nå hørte jeg faktisk at det romlet i magen hans under siste amming, så han må jo være sulten. Men hvorfor vil han ikke spise. Han har akkurat vært forkjølet med litt feber, men det har han vært før uten å ha mistet appetitten. Begynner å bli litt bekymret her, han er ganske tynn også så jeg synes ikke han har så mye å gå på akkurat.

Noen som har lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 10 mnd er heller ikke så interessert i å spise for tiden. Alt annet er spennende og hun blir fort distrahert av andre ting. Jeg bruker å la henne få noe å leke med mens jeg lurer mat i munnen hennes. Det har fungert hittil.

Det at han ikke vil spise kan jo også være fordi han har vært syk. Kroppen har nok hatt nok med å bekjempe bakterier. Tror han vil bli bedre nå når han er frisk. Hvis du er bekymret så kan du ta en tur på helsestasjonen for å veie og se om han har gått ned og for å få flere tips.

Det er heller ikke uvanlig at vekten står litt stille rundt den alderen, fordi barna er blitt mer aktiv.

Håper det ordner seg med maten og at han vil spise snart. Han får nok i seg nok næring i morsmelken. Enn så lenge :)

Lykke til.

Skrevet

Du kan også prøve å legge brødbiter foran han. Kanskje det blir mer spennende om han får prøve å spise selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...