Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Jeg har bestemt meg for og gå fra min samboer igjennom ti år. Ingenting kan forandre min mening. Men problemmet mitt er hvordan si det ? Jeg har nemlig gått fra han før, men kom da tilbake etter et halvt år. Trodde jo at ting skulle bli bedre at han skulle skjerpe seg. Det gjorde han i to mnd.Så var det tilbake til det gammle igjen. Men da ble jeg gravid med nr2 så vi fortsatte. Flere ganger har jeg påpekt at han bør skjerpe seg. Ingenting skjer. Så tenkte jeg at jaja jeg får flytte når barna blir 18år. Har levd med den tanken i to år nå. Men no klarer jeg bare ikke mere. Men hvordan skal jeg si det til han da ? sier jeg det akkurat som det er så tror jeg han skjerper seg i en mnd og så er det tilbake til det gamle igjen. Også blir jeg i noen år til og er ulykkelig. Hvordan skal jeg løse dette?
2barns mor Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Huff..... aldri noe enkelt tema dette nei. Nå vet jo ikke vi grunnen til at du vil gå fra han, men kanskje du kan prøve å sette deg ned å snakke skikkelig fornuftig med han? Fortelle han hva du føler, hvordan du hadde det sist, at du ønsket å gi forholdet en sjanse - at du har gjort det og at det ikke blir noe bedre, at du ikke ser noen positiv løsning i problemet deres. Fortell at du må begynne å tenke på deg selv også, ikke bare ta hensyn til barna, at du vil være lykkelig - og at problemet deres ikke gjør deg lykkelig i det hele tatt.... Sikkert ikke enkelt uansett hvordan du velger å fortelle han det, men det kan jo være greit å begynne å snakke om problemet deres, da får du jo også hans synspunkter, meninger og forhåpentligvis følelser fram i lyset (har erfaring med at menn ikke snakker om følelser.... men kanskje er du en av de heldige...) Ønsker deg iallefall lykke til med valget ditt!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Si fra om du finner en litt skånsom løsning.. Jeg har hatt det samme problemet i over 2 år... =( Vet hvordan det føles.. Det er ikke bare bare å gå fra noen man har delt livet med i så mange år... Jeg har enda ikke klart å gjøre noe med det.. Skyver det bare foran meg..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Jo det høres jo fornuftig ut det du sier. Det beste er vel kansje og bare mote meg opp og si alt akkurat slik det er. Men gu det er mye lettere og skrive det her og tenke det i hodet mitt en og gjøre det. Har tenkt litt på og finne en jente som kan lure han til sengs så kan jeg ta de på fersken. Da er det ikke noe og diskutere en gang. Men hvor lurt er no det ?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Eh...hallo...seriøst?? Bare for at du ikke tør å gå fra han? Ikke gjør han til syndebukk...stå for det du mener...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå