MAJA-67 Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 med datteren sin- og så gjorde jeg ingen verdens ting! Nå føler jeg meg skikkelig dårlig. Stakkars lille jente. Hun var i skolealder og det var midt på dagen, antagelig ble hun ikke sendt på skolen i dag... Uff, dette vil jeg ikke gjøre igjen. Hva kan man gjøre, er det noen å ringe hvis jeg opplever dette igjen?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 vet ikke om det faktisk er mulig å gjøre noe som helst, mulig du kan ringe barnevernet eller politiet. Det skal jo så ufattelig mye til for at barn blir tatt fra sine biologiske foreldre i dette landet. Og med tanke på alle de barna i Norge som har det vondt, så blir det vel bare toppen av isfjellet.
phantomet Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Hei; Det er faktisk slik i følge norsk lov at man er forpliktet til å melde ifra dersom man ser eller vet om barn som blir forsømt eller behandlet dårlig. Da er en teleforn til barnevernsvakten det enkleste eller rett og slett ringe politiet det beste alternativet. Det er jo litt vanskelig å melde ifra om noe man ser i det offentlige rom, som det er mulig å reagere raskt nok på, slik at det er mulig å spore opp vedkommende barn. Men like fullt er loven slik at det skal meldes til myndighetene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå