Trampe73 *tobarnsmor* Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Gullet er 14 mnd nå og fant ut i forrige uke at "morgenpuppen" ikke var interessant lenger, men kveldspuppen har vært veldig god å ha. Men i går bare bet hun, så da ble det så klart ikke noe pupp! I dag var hun overhodet ikke interessert i puppen på kvelden, så da regner jeg med at våre ammedager er over... Må si at selv om det så klart er deilig, så er det litt vemodig også! Vi har jo hatt så mye kos med det i så lang tid nå... Har ikke syns det har vært noe pes i det hele tatt - men nå er det altså slutt...
lorie Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Forstår det veldig godt. Jeg amma Iris til hun var 14 mnd, men så var det brått slutt. Ble trist og felte noen tårer i dusjen den kvelden det ikke ble noe amming mer. Jeg var redd for at det ikke skulle bli mer kos, men der tok jeg feil. Min lille kosegris koser seg sååååå mye på fanget mitt. Måten hun ser på meg, måten hun stryker meg over hodet ... bare å se henne sove og kose seg i senga gjør meg lykkelig over at hun klarer seg uten den næringa hun fikk av meg:)
kreps-76 Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Det er din mening det anonym, og den kunne du godt holdt for deg selv i denne sammenhengen. Amming er bra, og jeg skjønner godt det er vemodig å slutte, særlig når det skjer så brått.Og det er da ikke noe galt i å amme det andre leveåret!Jeg ammet til eldstemann var halvannet, og måtte gi meg fordi da var nestemann godt på vei.Ellers kunne jeg ha tenkt meg å amme ei stund til, frem til ca to år.
Trampe73 *tobarnsmor* Skrevet 2. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2006 Ja, det blir vel forhåpentligvis mye annen kos fremover!! :-)
Trampe73 *tobarnsmor* Skrevet 2. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2006 Enig med deg ang anonym ja.. Måtte bare le da jeg leste det innlegget jeg.. hihi Men jeg hadde også fortsatt ammingen fremover om hun ville.. Men men, nå blir det lettere å ha henne hos besteforeldrene en natt eller to - må jo se det positive i det! Så får jeg bare glede meg til vi forhåpentligvis får en til ;-)
kreps-76 Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 Jeg er enig i at det var godt at kroppen ble bare min igjen liksom, da ammingen var avsluttet:-)slik sett en liten lettelse-faktisk!Og da nestemann kom tre måneder etter ammeslutt, så føltes det som om det var leenge siden jeg hadde ammet.Og da var det rart at jeg hadde ammet han som da virket kjempestor, for bare tre måneder siden.Det var veldig koselig å få baby igjen ja.Litt slitsomt med ammingen de aller første ukene, da det var pupp døgnet rundt.Nå er det bare kos, og ennå lenge igjen til vi trenger å begynne med fast føde:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå