Gjest Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Jeg skal ikke føde før i mai, men siden jeg er alene med omsorgen for barnet, så vil jeg ha det meste klart allerede før fødselen. Jeg skal ikke døpe, veit ikke om jeg skal ha HF navnefest heller, men jeg skal definitivt feire den nye verdensborgeren uansett. Jeg lurer egentlig på hvor mange faddere det er venlig å ha, da jeg har mange gode kandidater som er gode venner av meg, også vil jeg ikke utelate noen heller :-) Kan likso ikke ha 20 faddere heller syns jeg.
Gjest Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Siden du ikke skal døpe barnet, så er vel ikke faddere egentlig noe spørsmål for deg, vel. Ved dåp i Den norske Kirke skal dåpsbarnet ha minst to, max 6 faddere. Den som bærer barnet trenger ikke være fadder, derfor kan det være 7 + foreldre og søsken som "følger" barnet opp til døpefonten. Vi hadde fire faddere, og en "drøss" med unger som var med og så på.
Gjest Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Jeg er ikke selv døpt, men har navnefaddere alikevel. Det har betydd mye for meg opp gjennom oppveksten min, så jeg vil gjøre noe av det samme for mitt barn. Hmm.. ikke lett det der. Jeg veit om tre jeg skal spørre iallfall. Det er jo ikke sikkert at alle sier ja heller..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Hei!! Det jeg er vant til er at den som bærer barnet er Gudmor/far og den som tar av lua, er luemor/far.. Og så er det 2 faddere til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå