Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Er redd jeg har fått litt kalde føtter, jeg . Har vært gift før og tanken på å gifte meg på nytt skremmer vannet av meg. Her er det mine, dine og vårt barn og nå er tingene slik som jeg ønsker det. jeg har gjort noen særdeles dårlige erfaringer som gift tidligere og når man gifter seg skal det liksom være for alltid. Huff .. Tenker litt sånn her nå jeg : hvorfor ikke bare fortsette å være samboere når vi har det så greit sånn ? Er det bare jeg som tenker slik ?
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Det er vel ganske normalt å få kalde føtter før man gifter seg. Særlig dersom man har dårlig erfaring fra før! Men dersom du og din samboer allerede har barn sammen og kanskje har kjøpt bolig sammen, så sitter du "godt i det allerede". Et skifte mellom ektefeller og et skifte mellom samboere er ikke så veldig forskjellig selv om det er andre regler som skal følges. Men mange føler seg mer... hva skal jeg si... fastlåst i et ekteskap. Dersom du føler det noe sånt, så bør du kanskje vurdere å ikke gifte deg. Ønsker deg lykke til jeg Det blir sikkert en bedre erfaring enn sist
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Jeg hadde enebolig fra før og vi har ikke felles økonomi. Det kommer vi aldri til å få heller.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 jo men selv om du har bolig fra før, så endrer ikke det seg ved giftemål pga skjevdelingsreglene. Det du tar med deg inn i ekteskapet tar du med deg ut. Det som er problematisk er dersom dere begynner å blande eiendeler og økonomi, slik at man ikke lenger kan si hva som er hvem sitt. Da kan det være greit å ha særeie på boligen, slik at du er sikker på at den er din!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Skjøtet står jo på meg og vi kjøper ingenting sammen . Om vi trenger tv eller noe annet så betaler en av oss og da er den som er eier . Alt av vedlikehold på huset betaler jeg siden det er mitt. Gjelder oppussing av alle slag osv
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 ja, det høres jo ut som dere har en grei ordning på ting nå. Dere kan fortsette å ha det slik selv om dere blir gift. Vil anbefale deg å ta en titt i ekteskapslovens bestemmelser om skifte av boet og da især skjevdelingsreglene (bestemmelsene som går på at det man tar med seg inn av eiendeler og gjeld, tar man med seg ut). Kanskje du føler deg litt tryggere da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå