Gå til innhold

Till Moffi-barnetv!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hejsvejsilingonskogen!! du, sen vi sågs sist, gick jag hem, tänkte lite o snackade med min man ang. tv tittande för min son. Min son är en liten pojke som tycker väldigt mycxket om det visuella. Inte tv`n i seg! (Han är jätte lik meg när det gäller tv. jag var likadan som barn o är det även nu!!!) Jag tror jag nämde för dig o de nadra, att vi brukar börja dagen med tv? Det är ett sätt för oss i vår familj, att starta dagen mjukt på. Konstigt kanske, men min son vaknar kl 5 varje dag. Då är han väldigt trött o tycker att det är skönt att slappa till lite tv. Iallfall, så har vi slutat att sätta på tv`n med en gång vi står upp. Nu har jag letat fram alla barnböcker, som är för hans ålder. Och vips, så tar han själv fram böckerna på morgonen nu o så sitter vi o läser en bra stund innan vi äter frukost. Det är såååååå mysigt!! det är en fin start innan vi ska dra iväg till dagis.

Så tack, Moffi, för att du påpekade o gjorde mig mera uppmärksam på, hur viktigt det faktiskt är att barn i en ung ålder som min son, inte ska se på för mycket tv.!!!! Särskilt om man är ett barn, som min son är, som är ven väldig følsom gutt. Vår lilla dramatikker, som vi brukar säga.

Ha en toppen fin dag i det vackra vädret....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig det høres ut.....Ligger dere og drar dere i sengen da?....det er veldig deilig. Så kan man ha kosenattafølelsen i kroppen litt lenger før stresset tar til;)

Skrevet

Nej, tyvärr gör vi inte det. Just nu har vi en liten speciell ordning hemma hos oss. Jag o baby`sover inne på mitt o mannens sovrum, min man på kontoret-han snarkar så j..lig, fast han har tatt 2 snarkoperationer o min son sover på eget rum. Han vaknar ju kl 5..Hurra o då ropar han på mig. Jag spriiiiiiiiiiiiiiiiinger in till honom o tar han med mig på badet o steller honom. Sen b¨¨orjar dagen, med att tända ljus, läsa bok, ny traktat kaffe o frukost. Min dotter vaknar nämligen ca 4 o får pupp. Sen somnar hon om-hon gillar att sova lite längre än min son nämligen. ¨så därför blir det, tyvärr, inte så att vi alla ligger o myser i våran säng. Men, men...det kommer en dag då alla barnen sover kanske liiiiitttt längre. Då är planen att min man ojag ska sova alena, minson o mon dotter sammen. Och då när alla vaknar, ska alla ska kose sig inne hos mig o min man. Det låter väl koseligt va`???

Skrevet

Ojsan! Veeeeeeeeldig tidlig da Prinsesse Nydelig ( ups! fikk lyst å tulle og skrive Prinsesse sexy men....;) )

Ikke lett å stå opp da altså..husker min første sønn alltid våknet før halv seks i mange mange år. Da bodde vi i byen og det var ikke lys i noen andre vinduer enn i vårt så vidt jeg kunne se. Følte meg litt ensom da. Nå er han snart tenåring og nå sover han til åtte i hvert fall:)

Skrevet

Apropå snorking! Leste du i VG eller dagbladet for et par dager siden at det kunne hjelpe å gjøre stemmeøvelser for å styrke halsmusklaturen? Det hadde visst hjulpet flere snorkere;) Vet ikke helt hva slags øvelser..noe med nnnnnnnnnng, bbbbbbbbg osv. Finnes sikkert noen som har peiling.

Skrevet

Nej, det visste jag inte. Men jag tror kanske at jag är liiiite överkänslig mot lyder just nu. jag sover ju så lätt, för att min dotter vaknar en hel del o då har jag kanske det extra svårt att ligga o höra på nån som snarkar i mitt öra. Olus så har jag haft en lååång period med sömnlöshet. Ja, faktiskt i i 3-4 år. jag fick hjälp till det, med bla akupunktur/medisiner osv. Men efter att jag blev "frisk" så är jag super känslig möt höga lyder om kvällen og lyder om natten. Stackars, stackars mig... He, he..Min man skal så småningom se om han yttligare kan göra en ny snarkoperastion. Men det blir senare. Nu har vi det så här. det är ju ingen drömsituation precis. men sova måste man o då får vi göra så här så länge. Om man vil ha s.e.x. så kan man göra det på andra platser i huset eller andra tider. ikke sant??

PS, Jag har vart inne finn.no o sett på en del fina lägenheter/rekkehus där du bor. Väldigt fint! vi väntar bara lite tills ekonomin tilsier att vi kan köpa.

Skrevet

Oj da...ikke deilig med søvnløshet nei. Det er jo bare så deilig å sove. Heldigvis forandrer alle situasjoner seg hele tiden. Alt er bare perioder.

Skrevet

Hmmmm.....perioder.....mnja...... Her varierer det mellom veldig lite søvn eller ingen søvn i det hele tatt.....

Lider av søvnløshet......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...