Gjest vårina Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Trenger tips! Har kjøpt reimas minste votter og tenkte de var bra, men neida, de blir så tykke og store at når han bøyer hånda følger ikke votten med, dessuten detter tommelen ut..ikke rart han ikke vil ha dem på i barnahagen, får jo ikke tak på spader eller noe.. De i barnehagen foreslo vanter, men fins jo ikke så små vanter og dessuten tror jeg ikke man får de fingrene inni! Kjøpte noen tynne tynne votter (i samme stoff som vanter) med tommel da..men det er jo bare akryl og tynt, varmer jo lite da..Tenkte på ullvotter, men det finnes jo ikke noen steder.. Hva har dere gjort med så små barn som leiker ute i barnehagen?
happygrl 23 - liten prinsesse Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 samme som deg egentlig.. vanter når det er mildt ute, og tykkere (klumpete) votter når det er kaldt.. vet ikke hva annet jeg skal finne på jeg.. hun er 1 år hun og, og skjønner problemet ditt veldig godt. noen med bedre forslag?
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Vi har fått tovede ullvotter av oldemoren hennes. De er helt perfekte Ganske tynne og holder varmen selv om de blir våte.
løve81 Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 strikkede ullvotter anbefales, det eneste som funker til snuppa mi. Nå har jeg strikket og tovet i Alpakka, som visstnok skal være 7 ganger varmere4 enn ull, så jeg er spent. vet jo ikke hvordan alpakka ulla er når den blir våt
cashewnøtta Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Jeg har fått inntrykk av at det er troll-votter folk her inne er mest fornøyd med til de minste. Vann- og vindtette, men ganske tynne og med ullfór. Vurderer disse selv til vesla her (snart 14 mnd) Eneste er at de koster 300 kr. Derfor tenker jeg litt først:) Ellers har jeg noen tynne ullvotter med tommel fra Janus. Disse er fin passform på synes jeg. Fornøyd med disse, men de blir nok litt tynne etterhvert som det blir kaldere og mer snø/slaps.
kreps-76 Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 Trollvottene er ganske gode, hadde dem i fjor vinter til ettåringen.De er tynne og gir bra gripetak.Men de blir våte gjennom, og er ikke vanntette. Var skuffet over det.De er ikke veldig varme heller. Toåringen brukte dem seinest i dag da vi gikk hjem fra barnehagen, og han sa da vi kom hjem"au.kald!" og holdt frem hendene, og de var litt kalde. Men av kjøpevotter har jeg ikke klart å finne noen som virker bedre.det er jo viktig at barnet klarer å leke med vottene på og kan gripe, ellers tar de jo bare av seg vottene. Hjemmestrikkede ullvotter med tynn vindvott/regnvott utenpå fungerer like bra, og varmer bedre.
yasmina Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 Vi hadde fra bnnøstebarn i fjor... Kjempe fornøyd ! http://www.nostebarn.no/default.asp?WMFN=HND_Varegruppe7&WMFT=D
Duracella Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 Jeg fant noen supre votter i dag til min lille pode, jeg er så fornøyd for jeg har lett lenge!!!!! De er i et merke som heter Kanina, og er vanlige polvotter bare sydd i samme fasong som de fra Reima. De er supermyke, passe tykke og størrelse 0 sitter som støpt på hånda. De rekker opp nesten til albuen disse også, og de har borrelås fra litt over håndleddet og opp. Lettvint å bare rive de opp og lukke rundt armen. De kostet ikke mye heller, ga vel noen-og-seksti kroner. Vanntette er de sikkert ikke,. men på de kaldeste dagene er ikke det et problem. Anbefales!
cashewnøtta Skrevet 2. november 2006 #9 Skrevet 2. november 2006 Hvor fant du disse da, mamma til lillemann?
Duracella Skrevet 2. november 2006 #10 Skrevet 2. november 2006 På Domus i Elverum. (Jo, det heter fremdeles Domus der!)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #11 Skrevet 2. november 2006 Jeg har hatt samme problem, men fant noen ullvotter på Benetton som han liker godt. De holder nok ikke når det blir kaldere, men er fine nå. Synes det er helt merkelig at nesten alt av fingervanter til små er akryl - da blir de jo kjempekalde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå