Gå til innhold

2 små søstre og sovinga - trenger råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storesøster 2 år. Har sovet kanskje 10 hele netter i si seng -i år !!! Legger seg greit, men våkner etter 3-4 timer og vil inn til oss i storsenga..

Lillesøster 5.5 mnd. Får flaske 2 ganger pr natt.

Har prøvd å legge begge på et rom, men den største sov ikke bedre av den grunn.. Tenkte at ho var sjalu på lillesøstra..

Etter fødselen og den første tida etter var jeg så sliten at jeg ikke gidda å protestere, -så da kom 2åringen inn til oss hver natt, -tidlig.

Nå føler jeg at vi trenger bedre rutiner og bedre søvn..

Har noen erfaring med søsken i denne aldersgruppa og noen råd som kan deles???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

har slitt med det samme Her er storesøster 2,5 år og lillesøster 4 mnd. Storesøster sov inne hos oss til babyen kom (ja har prøvd å legge henne på eget rom flere ganger, men vi har ikke fått det helt til, og har vel ikke vært strenge nok). Men da lillesøster kom fikk hun ligge inne hos de første ukene, men det ble trangt og lite\dårlig søvn for alle. Så vi fant ut at vi var nødt til å gjøre noe. Vi forberedte henne flere dager i forveien på at nå skal du snart begynne å sove på eget rom....VI fant ut at pappa måtte gå inn til henne når hun våknet om natten, mens mamma skulle få "sove" for hun måtte jo passe lillesøster. Første natten måtte pappa sitte inne hos henne i halvannen time før hun sovnet igjen. Det var en del grining i begynnelsen, men så roet hun seg ned, de pratet litt og så la hun seg til slutt ned igjen. Vi var veldig bestemt på at hun ikke skule få komme inn til oss. Hun våknet flere netter, men da gikk det fortere å få henne til å sove igjen. Nå har hun stort sett sovet rundt de siste nettene, og dersom hun våkner, roper hun, så kommer vi inn og "passer" på henne til hun sovner igjen. Og vi er alle mye mer uthvilte om morgenen. Her hos oss hjalp det ihvertfall at pappaen tok litt mer ansvar om natta siden han er litt strengere. En trett mamma gir fort etter:) Håper det hjalp litt..... Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...