Mathoka Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Nå er jeg lei av at lillegutt ikke får bæsjet!!!Har prøvd svisker (saft og purè), malt, havrekligrøt og duphalac...Det kommer en liten, steinhard klatt på str med en klinkekule hver dag, men merker at han plages veldig av magen nå...har vært sånn nesten siden han begynte med grøt for 1,5 mnd siden...veldig lei, tenker jo ikke på annet... I natt var han i tillegg våken fra kl 23 (Da vi skulle legge oss) til kl 03 pga vondt i magen, og jeg som trenger masse søvn er derfor helt utslitt i dag...føler med alle de som har babyer som våkner masse på natten, det hadde ikke jeg holdt ut!!!
Gjest Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 prøv yoghurt med svisker. hvis han er gammel nok til å få det.funker bra her,både på meg og ungene,hehe hvis han er for liten,bør du høre med hs om noe annet som setter magen i sving igjen.
Gjest Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Hei. Vei ikke hvordan babyen din har hatt det før, men vi fikk tips om å gi litt kokt vann, som er 37 grader. Det hjelper på så det ikke er så tørt det som skal ut.Ikke så godt på smaken merker vi, men jubler om hun tar 10 ml. Prøv på flaske eller skje. Ellers er det jo tips om litt massasje på magen (med klokken.) Holde babyen litt i bevegelse. Håper det kan hjelp litt.
Hilde85 Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Slik har vi det å.... Var akkurat med hs og lege pga det og de sa at det ikke er noe å gjør... Det blir bedre etterhvert... Men de kjente på magen hennes og kjente at ikke var noe gale.... Mange unger som har det slik for tiden sa de og.... Får han mme eller? Det gjør jenta mi og det kan hende at det er det som er problemet for mme kan være hardt mot magen... Vi har prøvd alt av kjerringråd og ingenting funker, men setter henne på potte når hun sliter og da blir det masse lettere for henne å få ut noe... (HS sa at det ikke gjorde noe at jeg satt henne på potte... hun er 9 måneder) Men du kan nå prøve pære, kiwi, eple, brødskive hvis han er gammel nok(fiber), lag sviskepure selv, gå over til 8 månedersgrøt hvis han er 7 mnd eller eldre.... også kan du prøve å massere magen hans....
Mathoka Skrevet 2. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2006 Han er 6,5 mnd. Masserer magen flere ganger om dagen, og presser bena mot magen hans. Da trykker han skikkelig og begynner å skrike, så han har nok veldig vondt...Har prøvd brødsmuler med litt frutti, men det satte han i halsen. Gir vann hver dag, så mye jeg klarer...utenom grøten og havrekligrøt/frutti får han mm...
Luca Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 Har du prøvd sviskepurè du har lagd selv, eller kjøpt? Lillesnupp ble hrd i magen av grøt, så kokte svisker som jeg kjørte i blender til purè. Etter to dager med et par ts i grøten til morgen og kvelds, var avføringen helt fin.
wetcat Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 til alle dere som har barn som sliter med forstoppelse. jeg har hatt det samme med min datter som nå er 2,5 år. jeg tok henne til kiropraktor og det er det eneste som har hjulpet. har vært mange ganger hos lege, og får bare beskjed om at det er et vanlig problem, men jeg blir litt irritert for jeg vil gjerne at min datter skal slippe å ha det problemet. det som er greit med kiropraktor er at det er to punkter i ryggen som har med mage- og tarmsystemet å gjøre. dersom det er "låst" i et eller begge punktene, så vil det hjelpe med behandling hos kiropraktor. dersom det ikke er "låst" får man vurdere andre alternativer, som f.eks. en utredning på et større sykehus. en kiropraktor kan si etter å ha kjent litt på ryggen til barnet, om det er låst eller ikke. en behandling av begge punkter tar kanskje 10 sekunder. en kiropraktor bruker ikke mye krefter, men kjenner når barne slapper av og vet nøyaktig når han/hun skal trykke. til alle dere foreldre som føler at dette høres skummelt ut, så vil jeg allikevel anbefale det, for jeg fikk en ny datter etter at jeg tok henne med til kiropraktor. du vil se en umiddelbar virkning hos ditt barn. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #9 Skrevet 2. november 2006 Maltekstrakt pleier å ha en god effekt....
wetcat Skrevet 2. november 2006 #10 Skrevet 2. november 2006 vet også at noen barn kan få forstoppelse av for mye mme, fordi det er veldig mye jern i det, og jern kan virke forstoppende. nå vet jeg ikke hvor gammel din lille er, men dersom han er eldre enn 5 mnd, kan du prøve å bare gi 2 flasker med melk om dagen, enten annenhvert måltid grøt og melk, eller melk til frokost og kvelds.
Mathoka Skrevet 2. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2006 Har skrevet det over her, men kan jo skrive det en gang til =) Han er 6,5 mnd gammel og får mm, ikke mme...tror egentlig det var banan som startet det hele, og etter det har det ikke blitt normalt igjen...Har også brukt maltestrakt, men det fungerte ikke. Har bare prøvd ferdig sviskepurè, så får kanskje prøve å lage selv. Har litt lyst til å prøve kiropraktor, må man til lege først for å få henvisning, eller kan man bare ringe selv. Må man betale full pris for det???
Libido- Skrevet 2. november 2006 #12 Skrevet 2. november 2006 Hvor mye sviskesaft har du gitt? Du kan godt gi han en halv flaske, slik at det blir fart på sakene.og får han nok vann å drikke til måltidene? Er veldig viktig at de får vann å drikke til grøt, da de trenger mer væske. Om han synes vann er "kjedelig" på smak, kan du tilsette eple biter, sitron eller agurk skiver, slik at det setter smak.
Mathoka Skrevet 2. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 2. november 2006 Jeg har gitt ca 50 ml sviskesaft hver gang, får ikke i han mer enn det! Gir vann til grøten. Han er ikke noen stor fan av vann, men drikker iallefall 20 ml til måltidet. Tror jeg skal prøve å tilsette noe,så kanskje han vil ha mer ...
wetcat Skrevet 2. november 2006 #14 Skrevet 2. november 2006 hei, du trenger ikke henvisning fra lege for å gå til kiropraktor. en kiropraktor har like lang utdannelse som en lege, men har spesialisert seg på rygg og nakke. en kiropraktor vil ikke behandle med mindre det er behov for det, og det vil du få svar på når du kommer dit.
wetcat Skrevet 2. november 2006 #15 Skrevet 2. november 2006 beklager at jeg er så distré. sitter på jobben og skal jo jobbe litt også : ) jeg gikk på bekkestua helse og kiropraktikk, og der er det sånn at første gang du går dit, så koster det 500 og de andre gangene koster det 270, det er veldig dyrt, men min datter hadde så mye problemer og så mye vondt at det er virkelig verdt pengene. hun har, som sagt, blitt en ny jente. hun har hatt problemer med magen siden hun var 3,5 mnd og ingen kjærringråd har hjulpet. jeg har prøvd alt
Mathoka Skrevet 2. november 2006 Forfatter #16 Skrevet 2. november 2006 Ok! Har vært endel til kiropraktor tidligere selv, og var vel omtrent de prisene da også ja..får vurdere det dersom det ikke kommer igang i løpet av en ukes tid...kjedelig å gå å bekymre seg over dette hele tiden!!!
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 2. november 2006 #17 Skrevet 2. november 2006 et råd jeg har fått høre er å ta litt olje på en qtips og før den litt inn i ende tarmen...da gjør dem som regel i fra seg ganske kjapt.
Mathoka Skrevet 2. november 2006 Forfatter #18 Skrevet 2. november 2006 Hmmm...har prøvd med tempen, det har ikke hjulpet. Vil ikke ordne for mye inni der heller, vil helst at det skal gå naturlig...
wetcat Skrevet 2. november 2006 #19 Skrevet 2. november 2006 som mamma og pappa, var vi helt psykisk utslitte av å se på at hun hadde det så vondt. er helt enig med deg i at man ikke skal styre så veldig oppi stompen, det er liksom allerede nok, når den bæsjen ikke kommer. cath
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 2. november 2006 #20 Skrevet 2. november 2006 Har du prøvd å bytte grøt type ?? Gutten min ble knallhard i magen av nestle grøt,akkurat som din. Gikk over til hipp grøt og etter det har han ikke hatt noe problem med magen,kommer ei god bæsjebleie hver dag,noen ganger 2 Bare ett lite forslag fra meg Lykke til
Mathoka Skrevet 2. november 2006 Forfatter #21 Skrevet 2. november 2006 Hmmm...kanskje det...bruker bare Nestle ja (fy meg)...Skal kjøpe Hipp etterpå...alt må prøves =)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #22 Skrevet 2. november 2006 Vi lager grøten til en tynnere konsistens og har en stor teskje med maltekstrakt pluss en god toppet teskje med hjemmelagede kokte og moste svisker. Grove korntyper til grøten. Vet ikke om du ammer før du gir grøt men det fikk i allefall jeg anbefalt på helsestasjonen. Og hvis han ikke liker vann, prøv med litt malt i vannet, det er søtlig på smak, så kanskje drikker han litt mer da. Lykke til i alle fall! Det er ikke noe kjekt å se at de har det vondt.................
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #23 Skrevet 2. november 2006 Har du prøvd aprikos? Fungerer veldig bra på jenten min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå