Gå til innhold

hvor mange kallorier...


*Nelly*

Anbefalte innlegg

skal en som slanker seg maks ha i seg på en dag? Og hvordan regner man ut hvor mye kalorier det er i en matvare.. Eks: en skive ost, eller i 1 dl ris.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå inn på Grete og Roede sine hjemmesider.. der tror jeg det står... (om man ikke må ha boka deres da, er ikke helt sikker på det)

 

Men, det står som regel på matvaren.. hvor mange kcal. det er pr. gram. Så må du bruke vekten og regne ut så du får det du skal ha.. kanskje du skal ha foreksempel 250 kcal. til frokost. . disse kcal innebærerer da alt til sammen, brød/youghert/pålegg/drikke osv. .

 

Når jeg gikk på G og R lå jeg på en ca 1400 kcal. pr dag. spiste 4-5 måltider. Gikk ned 9 kilo på 10 uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grete Roede har en vektklubb på nettet som er gratis, der telles kalorier automatisk når du skriver opp hva du har spist. Så hvis du har tid til å sitte og fylle inn (ikke jeg) så er det kjempebra. Gå inn på deres nettsider og se link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varierer jo litt på alder og vektklasse. Men der jeg har gått så har gjerne de som har vært under 30år og over 100kg skulle hatt et kcal inntak på 1900 i døgnet. Fordelt på 5-6 måltider.

 

De som har vært over 30 og over 100 kg skulle ha et inntak på 1600kcal i døgnet fordelt på 5-6 måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...