Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 For komploksjonsfaren øker. Ikke trykkveer, hasekeisersnitt, tang og vakum kan forekomme. Er det bedre å ta smertene og vite at man gjorde det enklest for barnet?
SpongeBob Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Barnet har det best med en mamma som ikke er totalt ødelagt etter fødselen, så hvis man har behov for epidural for å komme gjennom fødselen synes jeg absolutt man skal bruke det. Selv klarte jeg meg uten forrige gang og er glad for det, men det er da ikke noe man kan bestemme seg for på forhånd??? Alle fødsler er forskjellige, og hvis man låser seg helt på at jeg _skal_ føde slik-og-slik risikerer man bare å ødelegge for seg selv.
2- barns mamma Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 nei..hvorfor skulle det være det...??? tok selv epidural ved sist fødsel..fikk ikke noen komplikasjoner av det. eneste var at riene stoppet litt opp,men ble satt igang igjen av ri-stimulerende middler.det skal jo gjøre vondt å føde,men det er jo måte på hvor mye vi skal lide også da...det er jo ikke meningen at vi skal slite oss helt ut heller,det mener nå iallefall jeg.vil ta epidural denne gangen også,hvis jeg føler behovet for det...
Smiley og Camilla Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Jeg er nok ikke rette personen å svare for jeg har hatt 2 fødsler uten smertestillende. Denne gangen er jeg mer "pysete" en sist og blir det for pyton, så kommer jeg til å ta i bruk det som trengs. Det beste for barnet er nok uten epidural, men vi skal jo også "overleve" fødselen og ha en positiv opplevelse av dette.
Tiddelidu Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Jeg fikk epidural uten komplikasjoner. Ikke ble riene svekket og ikke ble det brukt hverken tang eller vakuum. Jeg var på beina igjen en halvtimes tid etter fødsel. Jeg har aldri tenkt på at det var egoistisk av meg å spørre etter epidural..
2nj♥ Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 Om man skal ha medisinsk smertelindring så er vel epidural den som påvirker babyen minst. Jeg fikk epidural sist og fødselen gikk uten komplikasjoner, og trykkrier det hadde jeg ja.
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 Det er vel en grunn til at epidural finnes. Og jeg har da virkelig tenkt å ta det som blir tilbudt om det blir ille. Har _alt_ for lav smerteterskel til noe annet.
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 2. november 2006 #9 Skrevet 2. november 2006 Jeg vil bare svare et stort NEI på spørsmålet ditt. Har hatt en fødsel med og en uten epidural. Det siste var alldeles grusomt. Kan ikke være bra for babyen som skal ut at moren kjemper som besatt imot alt som skjer pga. vanvittige smerter.
Vannmelon Skrevet 2. november 2006 #11 Skrevet 2. november 2006 Joda Ylva, men jeg er jammen glad for at mamma og pappa fikk meg! Hadde vært litt trist å ikke finnes...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå