Gå til innhold

Hvor mange er helt blank når det kommer til navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har absolutt ingen favoritter til navn enda.. Dette ender med at familien velger navn...:) -Og da er det ikke godt å si hva det blir.. Men de ønsker seg en Ola..

Jeg er glad i gamle, norske navn. Hva heter deres besteforeldre/oldeforeldre?? Kanskje jeg kan få noen tips.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner virkelig ikke hva beibien skal hete hvis det blir en jente, guttenavn har jeg klart. Har en del fine gamle slektsnavn, men det er liksom ingen som jeg har smeltet helt for enda, men vil gjerne oppkalle.

Mine besteforeldre/oldeforeldre heter: Josefine, Antonie, Liv, Alfred, Allvilde, Sonja, John og Anders er de jeg kommer på i farten...

Skrevet

mine besteforeldre heter berit og kjell jacob, ursula(tysk) og gunnar

Skrevet

Sliter med samme problem her. Både jeg og darling har store familier der navnene er "bruklt" opp.

Finnes mange fine navn, men ingen blir på en måte bra nok når det gjelder min egen unge...

Beste/oldeforeldre:

Bjørg Hans

Ingebjørg Bjørn

Malene Johan

Signe Olav

nelly Ulrik

Ingeborg Ingvart

Kan ikke du skrive ned navnene på dine?

Trenger noen tips nå.

Lykke til!!!

Skrevet

Akurat sånn er det os oss også. Vi har ei liste med 12 navn men finner liksom ingen som slår helt an! Det ender nok med at storesøster og faren tar affæreog bare velger ett....hjelp!!!

MIne besteforeldre heter/het Haakon,Margareth Alvilde,Sigrid og Oddvar. Oldeforeldre het Astrid,Trygve,Selma,Jacob,Anna,Alf,Ruth og Sigurd.

Lykke til:)

Skrevet

Vi har ikke begynt å tenke på det engang. De to andre er oppkalt, så det blir nok den lille også. Vi vet ikke kjønn, så vi venter nok litt nærmere fødselen. Med de to andre bestemte vi oss ikke før de hadde kommet. Visste ikke da heller kjønn.

Enig med deg ang. gamle, norske navn. Liker de best.

Skrevet

Jo, her er mine besteforeldres navn: :)

Asbjørg Marie & Oscar

Sverre Andor & Gerd

Ingen aktuelle navn etter min smak nei, bortsett fra Oscar.. :)

Skrevet

Besteforeldrene mine heter: Ruth, Else, Johannes og Bertrand. - Kanskje noen navn der som er fine. Personlig liker jeg Ruth veldig godt, men det heter svigermor også.. Det kan bli litt vanskelig.

Skrevet

Mine Besteforldere: Solveig, Ruth, Reidar Martiunius og Carl

Mine oldeforeldere:Maritne, Jørgen, Magnus og Anna Caroline

Mannen min sine beste og oldeforeldre: Mathilde, Matea, Tove , Elise, Rolf, Sigurd, Jens og Henrik

Skrevet

Hei og hopp...

Min bestemor het Constance (vet vel ikke om jeg vil kalle dette et gammelt norsk navn, men hun kom nå fra en stor gammel gård, så jeg slenger det med...haha)

Oldemoren min hadde det vittige navnet Haakine. Lurer på om jeg skal bruke dette som mellomnavn på lillejenta når hun kommer i mars...

Skrevet

Du kan jo kalle henne "Constance Haakine" :)

-Blir fint etterhvert det også..:)

Synes forfedrene deres har noen fine navn. Men så var det å smake på det rette da..:) Synes Magnus er pent jeg da.. og Solveig..

Ser for meg ei søt lita jente med blondt hår og fletter når jeg smaker på Soveig..:) -Selv er jeg brunette..... Kan skjære seg der.. :)

Med Magnus så ser jeg for meg en kraftig kar med sjegg...... Jaja..

Takk for mange tips så langt!! -kom gjerne med flere.

Skrevet

Mine heter/het Arne og Erna! Tro det eller ei,snu på bokstavene! Alf og Aslaug,Bergljot Amanda og Sverre,Emilie.

Skrevet

jentenavn har vi hatt klart lenge! men vi får en gutt og hakke peiling på hva vi skal kalle han! hehe..kommer vel på noe etterhvert..

Skrevet

Jeg bestemte jentenavnet, sambo skulle få bestemme guttenavnet. Da vi ventet jenta hadde jeg bestemt meg for Thea Oline, det hadde jeg hatt på lur i nesten 10 år. Sambo var uenig, men etterhvert begynte han å kalle magen for Thea, hehe=) Samtidig begynte han å mene at om det skulle vise seg å være en gutt var det en Theodor. Nå som vi venter gutten er han fremdeles opphengt i Theodor, men jeg synes det utviser særdeles lite fantasi med Thea og Theo... Hallo??!

Så vi blir ikke enige, og har i grunn ingen alternativer heller...

Skrevet

Besteforeldrene mine ja, de het Ragna, Lilly, John Frank og Martin Ingvald.

Sambos heter Gustav Theodor, Liv, Eli og Nils

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...