Gå til innhold

For oss som nå har gått over! Svar fra dib.

Anbefalte innlegg

Skrevet

la inn følgende innlegg på dib i går:

Jeg skal til jordmor i morgen,er da 5dager over termin. Lurer på hva jeg kan vente meg? Bare vanlig kontroll? Må jeg evt be henne sjekke åpning og evt om å bli strippet?

Når blir man satt i gang? Noen sier grensen er 10 dager,andre 14 dager.

Noen som kan svare blir vi alle lykkelige :) :)

Fikk da til svar følgende:

¤ grensen er 14 dager..

om du ønsker det så må du be om å bli strippet og få sjekket åpning. tror ikke det er vanlig praksis på sånn kontroll. er først på overtidskontrollen på sykehuset det tenker jeg.

¤Vanlig kontroll ja. Vil ikke anbefale deg hverken undersøkelse eller stripping da det er stor infekjsonsfare med dette. Ingen hensikt heller så lenge du ikke har rier.

Forskning viser at morkaken fungerer helt greit til 17 dager over, men de fleste blir satt igang på 14 dager over.

Tålmodighet er en dyd.

¤Ang. hvor mange dager overtid du kan gå: det kommer ann på sykehuset du skal føde på. Noen setter igang etter 10-12 dager, andre etter 14 dager mens enkelte (bl.a. Bærum) venter enda lenger. Tragisk spør du meg. Gikk selv 14 dager over og det var ikke gøy

¤Fødselsfremkallende pizza #1.

Pizzadeig:

9 dl hvetemel

1 pk gjær (tørr/fersk)

1 ts salt

3 ss olivenolje

3 dl vann

---

La deigen heve ca. 30 min.

Pizzafyll:

2 ss margarin

1 stor løk

500g kjøttdeig

1 boks tomater + 2-3 ss tomatpurè eller

1 boks tomatpurè

2-3 hvitløksfedd

1-2 ts malt muskat

1 ts salt

½ ts pepper

½ ts oregano

½ ts basilikum

ca. 2 dl vann

ost

---

Stekes på 225oC i ca.20 min til deigen er gulbrun og sprø, og osten begynner å smelte og få farge.

Fødselsfremkallende pizza #2.

Pizzadeig:

3 dl vann

3ss olje

1 pk gjær

1ts salt

ca 500g hvetemel

---

Varm vann og olje til 37 grader,

og bland sammen med resten av

ingrediensene.

Kna deigen godt, og hev til

dobbel størrelse.

Pizzafyll:

4-500g kjøttdeig

4 fed hvitløk (ingen hvitløk - ingen fødsel!)

salt

pepper

chilipulver

1 glass Verona eller Napoli tomatsaus (ikke nødvendig å bruke hele glasset)

1 boks sjampinjong

1 rød paprika (eller en halv rød og en halv gul)

oregano

revet jarlsbergost

---

Press hvitløken og brun kjøttdeig sammen med hvitløk, salt, pepper og godt med chilipulver.

Kjevle ut deigen til et rektangel, og legg den i langpannen. La den etterheve noen minutter. Forstekes i ca.5 min. på 225oC. Ha på fyll, og la pizzaen steke videre på 225oC i ca.20 min.

Hva med pizza til middag i morgen?

¤HA SEX :)

¤jeg ble ikke satt igang før 15dager på over tid. Tror det er litt forskjell fra sted til sted. gutten kom 16 dager over termin. Uansett har du ikke lenge igjen og vente, lykke til, snart er vente tiden over.

¤Spis pizza, ha sex... Altså en real "norsk" kosekveld :o)

¤Grensen for igangsetting varierer visst fra sykehus til sykehus. Jeg var inne til overtidskontroll 7 dager over termin (fikk da grundig sjekk og ultralyd for å se at alt sto bra til), og fikk beskjed om å komme tilbake 11 dager over termin for igangsetting. Babyen kom riktignok 14 dager på overtid allikevel da, tok litt tid før igangsettinga fungerte :-)

¤Sex! Altså sæden til mannen. Inneholder et stoff som framskynder prosessen :)

Og faktisk Micralax også (ikke sikker på om det skrives slik). Det er klyster. Kjøpes på Apotek. (uansett greit å ha i bakhånd også.hehe).

¤Jeg gikk 11 dager over. Når jeg var siste gang hos jordmor så tok hun en liten titt og røsket litt oppi der. Det gikk fortsatt noen dager før det skjedde noe men.

Masse lykke til. Det er uansett ikke lenge igjen nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det var flere som lurte på dette legger jeg det her så flere kan se. Så slipper dere å gruble så ;)

Skal nok prøve å la det gå naturlig her.

Vet ikke om jeg blir å be om å blisjekket. Tror ikke det.

Men værtfall gått at jeg da bare skal på èn kontroll til ;)

Kanskje aldri flere! Tihi...

Masse lykke til jenter!! Håper formen deres er bra og at dere får baby snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...