♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 hei! er 1-gangs og ganske ung mor(snart) men har lyst til og fixe en slags barndåp men har aldri vært i barndåp selv og vet ikke helt hva som foregår der og hvordan man planlegger.. har tenkt på barndåp i katolsk kirke,går det selvom jeg er døpt i kristen kirke? noen som har noe forslag? og hvor mye penger går det med til forbredelsene i en barndåp??
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Vi skal døpe jenta vår som er født 1.sep i katolsk kirke. Pappaen er katolikk og jeg tilhører statskirken. Ta en telefon til det katolske kirkekontoret å hør. Ritualet er ganske det samme som i statskirken. Vi skal ha enkel dåp uten mye fix fax. I og med at den skal holdes på 1.juledag blir det en julelunsj som vi arrangerer hjemme hos oss selv, til tross for at vi bare bor i en liten treroms-leilighet. Vi er så heldige at foreldrene min skal ta ansvar for maten, og venner og søsken skal sørge for kaker. Dermed har vi bare ansvar for kjole og pynting. Jeg skal sy dåpskjolen. Litt ambisiøst, men jeg ville lage en som kanskje kan vise seg å gå i arv. Ellers så får man leid dåpskjoler til rundt 500,-, eller kjøpt til 1500-2000,-. Regner med å få sydd kjolen til rundt 500,-. Invitasjoner lager jeg selv. Jeg har kjøpt en stor kartong i lys rosa (22 kr) som jeg skal klippe til slik at det blir kort, også limer jeg på en datakopi av bilde på ene siden, og knyter en sløyfe på toppen. Så skriver jeg invitasjonsteksten på baksiden med sølvpenn.Lager nok takkekort selv også, som jeg sender ut i januar.(Totalt max 150 kr). Bordet skal dekkes med hvit papirduk, masse telys i klare glassbeholdere, røde roser som skal stå en og en i små glass med glassperler/eller ris i bunn og vann. Så strør jeg hjertekonfetti i sølv rundt på bordet. Får jeg råd skal jeg spandere en større bukett i rødt og grønt som skal stå midt på langbordet.(Totalt max 300 kr). Vi blir ca 15 stk totalt, og det er ganske vanlig tror jeg. Vil tro mange kan hjelpe deg med litt av hvert og at det ikke blir så fryktelig dyrt. Ikke legg lista lengre enn du klarer å komme over i alle fall. Kaker og mat vil nok komme på et par tusen hvis du må regne med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå