Gå til innhold

moffi.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lest litt rundt her inne...og måtte bare si deg at jeg blir skikkelig blid når jeg leser kommentarene og innleggene dine.... *smiler*

Hjemmelaget marsipan må snart prøves ut.

Forresten...Har du fått pakke i posten i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen!! Ikke kommet frem ennå den babycallen altså, men det lå en hentelapp fra postkontoret i postkassen min i går. Vet du..en gang prøvde jeg å steke kjøpemarsipan og det ble bare så sinnsykt ufyselig. Hvis man steker hjemmelaget blir det i det minste en deilig, spiselig kransekakesmakende sak;) Men vi må nok olje kjøkkenbenken vår før det grises med konditorfarge til jul, altså. Begynner å glede meg litt. Vi har noen lave hyller og en kommode som en slags romdeler bak sofaen. Her vil det bli perfekt med et eller annet gedigent laget i pepperkakedeig!! Et slott eller kirke tror jeg! Det gjelder bare å holde seg unna kjøpesentrene som pynter til jul før 1.advent, så slipper man å bli irritert:)

I fjor ble jeg så forbanna på alle plastikkjuletrærne med kuler som sto ferdige i november, at jeg likeså godt kjøpte meg mitt eget for å konfrontere meg selv..ha-ha-ha! Jeg skammet meg ved disken på Plantasjen. Men treet ble fint. Masse lys, og bare spiselig pynt. Så slapp vi alt drysset. Juletre er egentlig bare en symbolsk greie. Er ikke så viktig om det er ekte, borsett fra duften da...

Så synes jeg det er litt ille at vi bare bruker og kaster trærne etter på. Er ikke det litt ressurssløseri da?

I år tror jeg vi setter plasttreet på husmannsplassen vår, for der får vi ikke vannet et ordentlig tre jevnlig. Så tror jeg vi tar ei lita furu inn i stua i år. Vil ha dufter:):):)mmmmmmm

Skrevet

Følger i ånden av Karomamma og sier...

Jeg er så glad, så glad , tralalalala

*ler*

For en munter måte å starte dagen, ved å lese meldingen fra deg. Og der kom jaggu julestemningen krypende langs gulvet gitt...*smiler*

Her i huset er det phantom-mannen som starter det store pepperkakeprosjektet hvert år....men et har en tendens til at det er meg som avslutter det...merkelig...utholdenheten eller kreativiteten_ vet ikke hva det er som tar slutt først?

Hvert år hjar han og ungene store planer for pepperkakehuset,men med vekslende hell... Som det året de skulle lage et digert kjegleformet hus...*ler* Var visst vanskelig å få den deigen av papirformen...Phantom-mannen visste råd...ungene fikk spise nystekt pepperkake rett fra formen...*ler* Imens det ble en kjapp tur til butikken etter ferdiglaget sett...*ler*

Ifjor ble det superfint forresten. Og da var huset så nedsyltet i gotteri og pynt at ungene ikek klarte å spise stort da huset endelig ble knekket...*ler ved minnet*

Nå skal måka stelles og kles for vintervær. Det blir trilletur ute i det deilige kalde været sammen med Gummelillan og "vesla".

Ha en strålende fin dag!

Klem klem

PS! Ikke verst at du har fått hentelapp allerede. En "stor" due fortalte nemlig at posten sliter med forsikelser pga omlegginger....

Skrevet

Kos dere masse i solen! Ha en nydelig dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...