Gå til innhold

på brødskiva til 15 mnd... hva liker deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begynte med leverpostei... men det er klart at han vil ha variasjon, så per i dag har han også fått: gulost, kaviar, ost og kaviar i samme tube, brunost, og hapå!

MEN nå har han begynt å kaste alt på gulvet dersom det ikke er hapå på skiva. Greit nok at hunde liker det meste, men jeg skulle gjerne se at han ville ha noe annet enn hapå. ??? Han er ellers flink til å spise middagsmaten sin og grøt, og når det er hapå på... så spiser han som bare d.

Hva har dere på brødskiva???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her går det i leverpostei, kaviar og makrell i tomat. Han spiser ost på brødskiva også om han får det, men vi liker best å gi han smørepålegg sånn at ikke skiva blir så "tørr".

Skrevet

Vi har mye av det samme som dere på skiva. Har også most banan som pålegg og det er han kjempeglad i. Bruker også fruktpurre som pålegg. Vi må nødt til å ha smørbart pålegg ellers plukker han det bare av og vil ikke spise brødet.

Skrevet

Jenta mi på 1år har leverpostei,makrell i tomat,prim,ost,smør ost, jordebærsyltetøy på skivene sine.:)

Skrevet

Hei!

Her går det mye i det samme, og standard er smørepålegg ja. Prøvde meg tidligere på å dandere så fint med ost og skinke, kuttet de i små firkanter og hadde på brødskiva - og gjett hvem som fikk plukket av KUN de ørsmå ost- og skinkebitene!

Så påleggene vi har er stort sett leverpostei, syltetøy, hapå og prim og div. smøreoster (særlig baconost).

Jeg fikk også et godt tips av en venninne i forhold til ost: lag ostesmørbrød, avkjøl og kutt opp i biter! Gikk ned på høykant her, og så slipper man problemet med at osten ramler av :-)!

Skrevet

Her går det i leverpostei, italiensk salat, smøreoster, omelett(kanskje ikke et påleggslag), potetlompe med smørepålegg er populært. Syltetøy er alltid en slager, men får det nesten aldri. Skal prøve ostesmørbrød tipset over her, det hørtes godt ut:-)

Skrevet

Hos oss går det i kaviar, leverpostei, skinkeost (smøreost), philadelphia, prim, gulost, brunost, salami... Syltetøy, hapå og sjokoladepålegg vil jeg vente så lenge som mulig med. Er redd for å havne i samme situasjon som deg, at det er bare det som er godt.

Skrevet

helst majones med skinke, men svolværpostei er også godt. Syltetøy og leverpostei tror jeg at han er litt lei.

Skrevet

Her er det meste visst godt, men gutten min er også et skikkelig matvrak! Søtt pålegg (bortsett fra prim) holder vi oss unna foreløpig, men most banan og fruktmos på skiva er skikkelig namme-nam! Ellers er blåmuggost en klar favoritt. Men det er jo en fordel med pålegg som "henger fast" i skiva. Og så er rista brød helt tydelig bedre, enn ikkerista, så han er kanskje i ferd med å bli litt bortskjemt. Hmmm, ja, ja, det er jo ikke usunt...

Skrevet

Her og går det meste ned på høykant. Allt som er smørbart duger like godt. Hvis han får det samme på skiva flere dager på rad så blir han lei og bare roter med maten. Hvis jeg derimot er flink å variere så går ikke så mye som en smule på golvet. Vil ikke begynne med mindre sunne pålegg med masse sukker i, for da vil han vel bare ha det. Den man ikke vet, har man ikke vondt av :)

Min erfaring er at så lenge han er sulten så spiser han. Hvis jeg tilbyr det ene etter det andre for å tilfredstille hans ønsker så lærer han fort at han får det han vil så lenge han maser lenge nok. De er ganske smarte disse småtrolla altså! Men alle er jo forskjellige og jeg har ikke problemer mad at han er "for lett" pg kresen. Hadde det vært på den måten så hadde jeg vel kanskje hatt en annen mening om saken. Det er jo utrolig hva man gjør for å få barn til å sove/spise........

Skrevet

har jente 14 mån.. her bruker vi brunost, skinke , kalkunpålegg (favoritt), leverpostei, makrell i tomat.. alt av pålegg egentlig, ikke bare smørbart...

Skrevet

Hei igjen!

Glemte helt å nevne en annen super-favoritt, nemlig lompe med brunost.

Jeg ruller lompa sammen og skjærer den i små "rullader" (hvis du skjønner hva jeg mener). Og så får han en liten "haug" foran seg om gangen, (ikke alltid det henger sammen, men begge deler er jo godt; så det er ikke så farlig...).

Skrevet

Prim er den o store favoritten da

Ellers liker han toast med ost og skinke.

Syltetøy, brunost, skinke, gulost, kaviar, salami og leverpostei og kokt egg på brødskiva.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...