Gla-mor Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Litt tidlig å bekymre seg for det nå med gutten på snart 4 måneder.... Men tida går fort og jeg må jo tilbake på jobb snart. Da datteren var liten var det ikke noe alternativ for det var vanskelig å få barnehageplass, men nå er det straks full barnehagedekning. MEN er likevel litt usikker på om barnehage er stedet for så små barn (noen under 1 år også). Er det ikke bedre med litt mindre forhold som i en familiebarnehage eller dagmamma? Det må da være veldig overveldende for en 1-åring med alle barna i barnehagen. Og har de nok ressurser til alle de små? Noen med erfaring?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Kan ikke svare annet enn at jeg kan ikke se for meg knerten i bhg. før han er minst 2år. Men det er meg da.
yo mother-til 4 Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Bare sånn rett ut fra levra? Ingen av delene helst......men om jeg ble tvunget til å velge, så barnehage, eller en besteforelder om mulig, eller en dagmamma du kjenner godt og stoler på. hehe Ja, dette ble du nok klok av:-)
moffi Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Jeg tror på små oversiktlige forhold for små barn og mye kos og nærhet. Vet man om en snill dagmamma må vel dette være det beste. Kan lett bli mye støy og kaos i barnehage. Det eneste som er bra med barnehage for så små er det pedagogiske nettverket og det reelle forsøket på kvalitetssikring. Vanskelig å stole på dagmammaer man ikke kjenner i hvert fall. Sånn sett føler man seg vel tryggere i barnehage, selv om noen unger blir veeeldig slitne av å være der.
Reveenka Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Å, nå fikk jeg litt dårlig samvittighet altså...den eldste begynte da hun var nesten to år, og de to mellomste da de var bare ti måneder. Fungerte bra, og det var den eldste som syns det var leiest å begynne i bhg. De to mellomste stortrivdes, skal dog tillegge at de gikk på søskenavdeling, så de var sammen alle tre! Supert! Men den siste måneden har jeg tenkt på hva jeg skal gjøre med den yngste når jeg skal begynne å jobbe igjen - syns det er ALTFOR tidlig å la henne begynne nå til vinteren, enten det er bhg eller dagmamma. Syns hun bør være nærmere halvannet eller to år... Må nok bli litt ekstra perm, tror jeg...Gjett om HUN kommer til å bli bortskjemt, da - lille "attpåklatten" vår c",)
Gla-mor Skrevet 2. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2006 Skulle ønske jeg kunne ta ekstra permisjon , jeg og. Det er liksom litt dårlig gjort å "sette bort" en så skjønn unge så tidlig. Men så holder jeg på med et prosjekt som bør være ferdig om 4 år, da. Kan ikke utsette det så veldig, for da blir jeg jo snart pensjonist...... Hvis jeg finner en god dagmamma som jeg kan stole på, så prøver jeg det, og så kan jeg jobbe hjemme noen dager (blir veldig mye jobbing da, ha, ha, men jeg kan flekse litt og ta det på kvelden)
phantomet Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 Som gammel ringrev i barnehageverden, pedagog og styrer i stor privat barnehage, var valget "enkelt" da junior ble født.... Jeg valgte å være hjemme med ham så lenge som overhode mulig. Siden det er et skrikende behov for dagmammaer og barnehageplasser her hvor vi bor var det å finne en plass til ham, som jeg følte meg komfortabel, med ganske så vanskelig. Det endte derfor med at jeg tok inn noen lekekamerater til ham her. Jeg personlig liker ikke tanken på å ha et lite barn i en stor gruppe, der mange barn deler oppmerksomheten til få voksne, der verden blir veldig stor og uoversiktelig, og der andre voksne skulle få hovedomsorgen for mitt barn, mens jeg skulle ha ansvaret for hverdagen til andres... Denne gangen velger jeg den samme løsningen. Jeg tar inn etpar lekekamerater til Måka når den tid kommer, og så skaper jeg de beste rammer for en trygg og gjennomskubar hverdag for min sønn og vennene hans.
Ronja65 Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 Jeg har fått barnehageplass, og Thyra begynner i barnehagen til sin ettårs dag. Vi har vært der på besøk og jeg tror og håper at det blir fint for henne der. Heldigvis arbeider jeg turnus i 75% stilling, så hun kommer og få en del fri og rolige dager. Men selfølgeli så blir det noen lange dager en gang iblandt. Har prøvd det meste med de andre barna, som dagmamma, barnehage og au pair. Må si at jeg har veldig go erfaring med barnehager siden tidligere og har derfor valgt det denne gangen.
Urtete Skrevet 2. november 2006 #9 Skrevet 2. november 2006 Vår minste startet i barnehagen som 1-åring. Mamman gruet seg noe veldig og syntes hun var alt for liten.... Men hva skjedde? Jo, jenta koste seg glugg ihjel fra første dag. De ansatte tok så godt vare på henne, hun kunne ikke hatt det bedre faktisk! Og så har hun blitt til en trygg og supersosial liten dame, er vant til mange unger og futt & fart rundt seg - det tror jeg er positivt for henne i årene framover! ))
Gummelillan Skrevet 2. november 2006 #10 Skrevet 2. november 2006 Mener bestemt at jeg la inn noe om dette i går jeg...? Hm ser ikke sånn ut nå, så jeg prøver igjen...;' Eldstejenta var 14 mnd da hun startet i familiebarnehage og 2 år når hun startet i vanlig barnehage. mellomste var 11 mnd da hun startet i barnehage og det vil Leonora være også drøyt... Men her er det snakk om en forholdsvis liten og oversiktelig barnehage (18 barn) hvor jeg kjenner de ansatte godt og er trygg på at de kan tilby gode og trygge forhold for min lille frøken. Og så har hun jo storesøster der også ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå