Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Jeg begynte å studere fulltid i august. Da begynte toåringen min i barnehage. Allerede andre uken i barnehagen begynte forkjølelse, feber hoste osv.. Så jeg ble mye hjemme og fikk ikke helt kommet i gang med studiene. Etterpå har det gått slag i slag med samme leksa, feber og hoste. Barnet har vært bare noen få dager til sammen i barnehage. Og jeg har blitt sittende hjemme med sykt barn uten å få følge undervisning eller studier i det hele tatt. Mottar fullt lån og stipend for lånekassen. Eksamen i november, jeg har dessverre ikke sjans i havet til å klare det. Hva gjør jeg? Hva er prosedyrene til skolen og lånekassen i et sånt tilfelle? Sykemelding om at barnet er sykt til begge, eller? Kan jeg få omgjort lån til stipend?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Dersom man selv eller barn er syk over lengre tid kan man få omgjort lån til stipend om man oppfyller kravene. Kan få omgjort i 4 mnd og 2 uker iløpet av et skoleår men ikke de første 14 dagene. Ikke helt sikker på om sykdommen må være helt sammenhengende eller ikke. Gå inn på lanekassen.no å se der, var der jeg fant dette. Eksamen kan du sikkert utsette til våren om du har legeattest på at gutten har vært mye syk. Det bør du få uansett for om du har veldig stort fravær uten grunn kan lånekassen stoppe utbetalingen eller trekke inn støtten for en periode. Ville nok ringt og tatt en prat med dem for sikkerhets skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå