=)Line Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Legger inn ønske på oppskrifter på mat som kan friste selv når kvalmen herjer.. Noen som tar utfordringen?
Elllis Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 spørs hvor kvalm du er, men dersom det begynner å gi seg eller ikke er så sterkt er wok uten kjøtt med bittelit soyassaus og nudler godt. jeg synes også at tradisjonell nosk mat uten for mye krydder (fiskeboller i hvit saus, blomkålssuppe - og alt med hvit saus egentlig - fungerer etter hvert. Foreløpig lever jeg på Mr Lees nudler....
Gjest Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Dette er det eg får i meg, men orkar ikkje lage det sjølv (er for kvalm til og stå på kjøkkenet): Spaghetti med pesto (eller berre rein spaghetti - det er det eg får i meg no om dagane) Supper (fiskesuppe, meksikansk tomatsuppe og heimelaga ertesuppe) Blautkokt egg med salt. Fiskemiddag (steikt fisk med grønsaker som ikkje er så søte, altså INGEN gulerøtter)
Gjest Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Eneste jeg kommer på er frukt skjært opp i biter;) det er det jeg pleier og spise meg mett på når kvalmen er hos meg.
Ravna Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Jeg spiste saltstenger, salt lakris og salt kjeks, og syrlige epler i kilovis. Rundstykker med gul ost kunne også passere.
=)Line Skrevet 11. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2006 Tusen takk for alle svar! Ellers har jeg funnet ut at jeg klarer litt brød med stekt egg og rundstykke med ost. Gleder meg til kvalmen gir seg!
mailotte Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Spis salt mat... potetgull, salt kjeks m ost osv. det hjelper..
LivTove Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Er i gang med tredje runde med svangerskapskvalme, og det jeg synes smaker best er nok mat med mye karbohydrater, det er også lett for magen. Mr. Lee er en slager, ellers er nok pasta di parma (pose fra Toro) den absolutte favortitten! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå