♥Snulder Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 .... og er sykepleier.... Men vesla mitt har hatt noen rare utslett... og jeg lurer på om det kan ha vært vannkopper... eller brennkopper... Grunnen til at jeg er så usikker på hva det er er simpelthen at hun kun har hatt 2 blemmer på halsen , 1 under armen og noe småtteri i ansiktet... Hun hadde lett feber i 2 dager før disse komm poppende opp. Noen smartinger her som kan gi meg diagnosen?
Reveenka Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Ring legevakta! Nei, reis dit!! (tuller bare, men har i sin tid jobbet på Legeformidlingen og har vært med på å sende legebesøk hjem til en baby med melkeutslett...c",) Min eldste hadde noe lignende i fjor vinter; en slags blemmer som ble til sår(femkronestore) før de grodde. Var aldri hos noen lege. Ville kanskje tippet på brennkopper jeg også...? (for noen fine sykepleiere vi er...c",)
Gummelillan Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Har ikke peiling egentlig, men ta en telefon til helsestasjonen. Tror den femte barnesykdommen har blemmer? Munn-Hånd-Fot-syken er også noe i den duren, men da tror jeg feberen er noe mer parallell med utslettet?
♥Snulder Skrevet 1. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. november 2006 Hun har hatt den 4.5.6.osv. barnesykdommen, og munn, hånd-fot- saken hadde nr. 3 i kull1... Den er det ikke.... Hmmm... jo da Reveenka ... flotte sykepleiere vi Lurer på om jeg skal begynne med noe heeeelt annet jeg!!!
Maud Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Min minstemann har hatt brennkopper i to økter siden i sommer. Den første gangen fikk han først én væskefylt blemme på brystet som det etter hvert kom skorpe på. Etter en ukes tid spredde det seg til mange blemmer i bakhodet. Da gikk jeg til legen som bekreftet at dette var brennkopper. Anbefalte ikke annet enn en desinfiserende salve som kan kjøpes uten resept. Det finner du ut av som sykepleier vel?! Dukket opp én ny her i høst, smurte med samme salve og borte ble den.
Gla-mor Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Hmmm, er det ikke vannkopper som starter med lett feber og så kommer blemmene? Er det noen i omgangskretsen som har hatt vannkopper da? Datteren min fikk lett feber, litt snue og 2-3 blemmer når det gikk vannkopper i barnehagen. Ikke syk, men måtte være hjemme i 2 uker.... Tror ikke brennkopper gir feber, men sprer seg lett og bør behandles med klorhexidin og Bruledine, og kortklipte negler og skikkelig god hygiene. Hjalp det? (Har jobba på legesenter en gang.... som "søster")
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå