Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Helt fra jeg ble født, insisterte du på at jeg var meg og ikke en forlengelse av deg og far - at jeg ikke hadde blitt skapt bare for at du skulle kunne styre, eller til og med elske meg. Kjære foreldre - takk for at dere har gitt meg friheten til å elske dere. Takk for at du var opptatt av meg uten å bli innpåsliten. For at du var kjærlig uten å drukne meg i kjærlighet. For at du bygget et rede til meg, men lot meg fly fritt. Takk for at du åpnet så mange dører for meg, uten å dytte meg gjennom dem. Mødrene begynner våre liv. De legger opp tilværelsen vår. De lærer oss rett og vrang. De gir oss de grunnleggende mønstrene. Men de gode - sånne som deg - overleverer pinnene etter en stund, og sier: "Der er verden, vennen min. Velg deg noen nye nyanser, noen nye mønstre. Skap de et liv." Gode mødre gir sine barn maling og pensel og lerret, men lar dem male sitt eget bilde. Vakkert - ikke sant?
Urtete Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Vakkert - og til ettertanke for oss som er av dagens ivrige (overivrige?) mødre..... )
Gummelillan Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Tror nesten jeg må skrive ut den og ta den frem til påminnelse sånn innimellom slagene. Dette var vakkert!
Karomamma Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Akkurat sånn har min mamma vært mot meg og mine søsken - håper jeg kan ta opp arven... Veldig vakkert skrevet!
Reveenka Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Å, så fint! Og så beskriver det jo veldig godt jobben vår; vi skal lære dem å å bli trygge på seg selv, og å takle verden på egen hånd. Vi hadde besøk av en liten venninne av ungene i dag, og eldstejenta i dag kom plutselig til meg helt oppløst i tårer for A hadde sagt noe om klærne hennes, og så ledd av henne. Hun og jeg lurte oss litt vekk for oss selv, og jeg trøstet så godt jeg kunne og sa at vi møter rett som det er mennesker som sier dumme ting til oss - og så er kunsten at vi ikke må bry oss så mye om hva andre mener. Så klemte vi masse, tørket tårene og så sa jeg at jeg skulle ønske at jeg kunne passe på henne bestandig, og beskytte henne mot leie ting for det vil mammaer gjerne - men det er enda viktigere å lære barna våre å stole på seg selv og følge hjertene sine. Og da tittet hun på meg og smilte og sa: Mamma, dere kan jo ikke passe på oss bestandig, vet du! Og så danset hun tilbake for å være med i leken c",)
Reveenka Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Jeg har dette lille sitatet på kjøleskapet mitt: Det er to varige gaver man kan gi sine barn. Det ene er røtter, det andre er vinger.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 1. november 2006 Så nydelig da:-) "Bare de tamme fuglene har lengsler - de ville flyr."
dritgrei hei hei! Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 jeg har tapt...... :-) jeg styrer og elsker og blander meg og krever og kjefter og gjør feil på feil på feil.... fader altså. det handler nok om de ekstra årene dere bærer på. (nå så jeg for meg et helt tog av damer rundt 35 med hver sin åre) men altså det handler nok om at jeg er så ung så ung, oog dermed ikke vet bedre... akkurat som Albert.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 1. november 2006 Hi hi om det er til noen trøst.....I`ve been there toooooooooooo:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå