Gjest Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Vet ikke helt om denne hører til her, siden jeg egentlig hører til på 0-1år. Men jeg regner med at det er flere her som har opplevd noe slik enn der inne så... Jr er strax 6 mnd og får nå grøt morgen og kvelds og resten mm. Jeg føler at jeg ikke har så mye melk lenger eller så krever han mer. Han har alltid vært fornøyd med en pupp, men nesten hver kveld vil han ha av begge to nå. Og før spiste han når han våknet, men nå vil han ha før han skal sove også. Er det jeg som har mindre melk, siden jeg ikke fullammer lenger (han spiser ikke om natten heller som oftest) eller er han blitt stor gutt og må ha mer mat tror dere?
Twig Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Jeg mistet melka tidlig.. rundt 3 mnd. ho ble ikke mett av den skvetten..
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Jeg merket det ikke før vi var på 3 mnd kontroll og junior ikke hadde lagt på seg mer en 100 gram siden 6 ukers kontrollen....
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Melkemengden stabiliserer seg etterhvert, og med innføring av fast føde i litt mengder og slutt på nattamming avtar mengden naturlig. Det betyr ikke at man mister melken! Du kan klare å øke igjen om det er behov for det! Jeg merket først da jeg var gravid en dramatisk nedgang i melkemengden, og klarte ikke å øke dette igjen selv om jeg prøvde.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Tilbød puppen ved enhver anledning som bød seg og slappet av så mye som mulig. Ammet ved miste tegn til oppvåkning på natta. Men jenta mi var da over halvannet år, så jeg ga fort opp. Hun suger enda, selv om jeg tror det er på det nærmeste tomt...
Aga:-) Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 Enig i det fjummsi skriver, en må jo legge dem til med en gang de viser det misnte tegn til matlyst;-) Dessuten er det ganske avgjørende at en som mamma får slappet av selv, sovet mye, drukket mye vann og rett og slett legger alle bekymringer og stressende faktorer på hylla for noen dager. Jeg har også drukket ammete de gangene jeg har måttet øke, det har funket fint. Dessuten tror jeg også det er greit å være innstilt på at det ikke nødvendigvis er snakk om et døgn til øking. Jeg har måttet bruke ukevis på noen ganger, spesielt etter at babyene har vært over halvåret.. Ble gravid da Johannes var 10 mnd, men han ville ha pupp helt til han var 14 mnd. Tror egentlig det var mest pga kosen, merket jo at produksjonen dabbet av.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå