Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lærte noe nytt i dag. hs sa at de nye anbefallingene for grøt er at hvis barnet har behov for mer en mm før 6 mnd skal de ha mme og ikke grøt. Dette gjaldt sev om barnet er over 4mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jammen det går ikke når gutten ikke tar flaske :)

Skrevet

nei det er sannt, hadde samme problem med nr1....utrolig frustrerende.

Skrevet

Hmm, det sa de ikke hos oss for et par dager siden....

Skrevet

det er veldig frustrerende.. Man blir veldig bundet.. Men heldigvis så har jeg ikke noe jeg MÅ...

Skrevet

hs sa at dette var de nye retningslinjene fra ett eller annet direktorat.

Selvfølgelig helst mm til 6 mnd, men hvis de absolutt måtte ha mere næring før 6 mnd så skulle det være mme. Litt kjett om babyen ikke tar flske da.

Jeg aner ikke jeg, men tror jeg kommer til å prøve grøt fra 5 mnd likevel hvis babyen viser veldig interesse for det.

Skrevet

hs sa at dette var de nye retningslinjene fra ett eller annet direktorat.

Selvfølgelig helst mm til 6 mnd, men hvis de absolutt måtte ha mere næring før 6 mnd så skulle det være mme. Litt kjett om babyen ikke tar flske da.

Jeg aner ikke jeg, men tror jeg kommer til å prøve grøt fra 5 mnd likevel hvis babyen viser veldig interesse for det.

Skrevet

Her sier helsestasjonene at man skal begynne smått med smaksprøver ved 4mnd, uansett om babyen trenger det eller ikke. Dette er de nye retningslinjene her i distriktet. Det var pga spisemotorikk og noe sånt.

Skrevet

hm..utrolig frustrerende at de ikke sier det samme. Jeg var hos helsesøster for en uke siden med min jente på 4mnd som sover svært dårlig om nettene. Hun anbefalte grøt og ikke mme... jeg kommer til å fortsette med grøt jeg hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...