Gå til innhold

Å kjøpe brukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange er det som kjøper brukte ting? Begynner nesten å lure på om det bare er oss. Så langt er vi oppe i 3000 og da mangler vi bare stelleplass og tummytuben.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har planer om å kjøpe en god del brukt. Er student, så penger er ikke det vi har mest av... Så vi synes det er greit å kjøpe en del brukt.

Man kan jo være heldig å finne mye bra :)

Andre jeg kjenner som har eller venter barn kjøper også ting brukt.

Synes du har vært heldig å fått tak i nesten alt du trenger til 3000,-

Og jeg synes heller ikke at du skal skamme deg for at du har kjøpt brukte ting. Vær heller stolt og gled deg til miraklet ditt melder sin ankomst :)

• 2 uker senere...
Skrevet

har også kjøpt brukt. er veldig fornøyd med alt. fortsatt litt usikker på vogna siden den er av så gammel modell....men den er nå i fin stand, bremser funker. er jo bare det at den ikk er like fancy som de nyeste modellene....

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har fått og kjøpt brukt. Har fått noen nye ting også av mamma og sånnt, men det er ikke noe galt i å kjøpe og arve brukte ting. Det er masse som man ikke kan se at er brukt en gang....

Skrevet

En baby sliter jo ikke akkurat ut tingene.

Det er jo bare å vaske og fryse det som kan vaskes og fryses.

Jeg kommer til å låne det meste av utstyret til søsteren min. Hjemme hos foreldrene mine er det en butikk som heter Veslefrikk. Der tar de inn brukte ting og selger det videre. Jeg ser ikke noe galt i å kjøpe sokker til 5 kroner paret til en nyfødt. Babybodyer i nyfødt størrelser er jo heller ikke utslitt på noe som helst måte og koster 10-15 kroner.

Skrevet

Jeg laget en liste over hva jeg manglet etter å ha solgt unna mye etter de to første (denne kom som en bonus for å si det slik... :-) ). Kom opp i over 10.000 og da har jeg vogn og klær fra før (om det blir jente da...)! Grøss! Ikke akkurat rik jeg da. Har kjøpt bilstol ny, og skal kjøpe babysitter ny. Slike ting bør jo helst virke ordentlig. Men ellers har jeg nå ordna meg med brukt, og det som ellers skulle kostet 7000 er nå redusert til 2500 :-) Men amme-bh kjøper jeg nok nye av også... :-) Og så får jeg satse på at om det blir gutt blir jeg lessa ned av klær fra andre... ;-)

Skrevet

Vi skal også kjøpe brukt! Barnevogn, stellebord/stellematte, leikegrind etc. Det einaste vi skal kjøpe nytt er madrass og sengetøy - får arve masse :)

Skrevet

Madrass og bilsete er noe jeg ville ha kjøpt nytt.

Hvis Bilsetet er brukt, så hadde jeg ville ha forsikret meg om at det ikke har blitt "herset" med.

Jeg har hørt at man kan leie bilseter på naf?!?

Resten skal jeg vel låne med søsken så langt det lar seg gjøre.

Jeg ble forelsket i et stellebord på IKEA, så det spørs om jeg ikke MÅ kjøpe det :)

Skrevet

Det går an å låne bilstol fleire plasser, på bilutstyrsforretningar bl.a. Får arve bilstol frå storebroren min, så eg veit at den ikkje har vore ute for kollisjon, hadde ikkje kjøpt det brukt dersom eg ikkje var TOTALT sikker på at det var trygt. Dessutan er dei jo på tilbod no til rundt tusenlappen (Maxi Cosi)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Kjøpte masse brukt forrige svangerskap, mesteparten så nytt ut. En liten baby klarer ikke å slite ut ting så fort.

Skrevet

Tror kanskje jeg skal gå for en del brukt denne gangen. Å så har jeg jo igjen litt fra første barn også. Vogn vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med ennå, brukt eller ny usikker der ja.

Skrevet

Jeg gjør!! Jeg synes det er kjempespennende å jakte på ting til babyen på finn.no, fretex etc. Det er ikke fordi jeg ikke har råd eller skal være kjip, men man får så mye mer for pengene! Og ja, jeg er litt sånn perfeksjonist... Jeg har f.eks. fått (!) en strøken simo classic vogn som jeg skal bruke til sovevogn. Dette kostet meg 60 kr i bensin og en times tid! Og fått kjøpt meg babybjørn vippestol med trelekene til 250 kr. Helt fin og trekket kan vaskes. Røverkjøp! Ellers har jeg fått kjøpt mye fischer Price leker etc til en slikk og ingenting. Svart voksipose som ser helt ny ut (hun angret på prisen da hun såg responsen på annonsen) til 300 kr!!!!!! Gjett om jeg var i 110!! Kan jo faktisk tjene penger på å selge den etterpå! Men det beste kjøpet mitt (og bare le dere) er et skikkelig retro stellebord med skråbein i KNALLORANSJ fra 70 tallet som jeg ga 50 kr for på fretex! Det er bare knallstilig til de sorte flisene våre. Masse sånne ting. Så lenge tingene er fine og kan vaskes, så gjør det meg ikke noe. De fleste som selger er "skikkelige" mennesker som har behandlet tingene fint. Det jeg ikke vil kjøpe brukt er bilsete fra ukjente og brukt madrass.

Skrevet

Vel, jeg må innrømme at her i huset er det ikke noe brukt til babyen... Vi kjøper nytt såfremt vi har råd til det, og til babyen har vi fordelt utgifter, samt spart en sum i måneden siden positiv test, så vi har hatt råd til å kjøpe nytt. Synes det er sånn stas med det jeg :-)

Dessuten tenker vi jo på flere barn etterhvert, og da er det kuere å arve fra egne søsken, liksom. Da kan vi bruke opp alt untatt madrassene, og evt klær som er veldig kjønnsbaserte, om vi får annet neste gang..

Nå skal det sies at jeg sikkert er litt rar på sånt da, synes antikvariat er ekle, og liker ikke låne bibliotekbøker som fremmede har lest... hehe

Men om jeg skulle kjøpt brukt hadde jeg nok spurt rundt til kjente, vi er jo idt i få-barn-fasen av livet, og det kan jo tross alt vaskes :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi kjøpte mesteparten brukt. Seng, madrass, vogn, bilstol, klær for hele første leveår, ammepute, brystpumpe og flasker. Ikke fordi vi ikke hadde råd til å kjøpe nytt, men fordi jeg synes det er utrolig lite miljø- og ressursvennlig at alle skal kjøpe alt nytt. Alt vi kjøpte brukt, kunne vaskes/renses/steriliseres, det var helt og uten flekker. At vi endte med å betale en brøkdel av prisen, ser jeg som en ekstra bonus.

Skrevet

Det meste jeg handler denne gangen er brukt, med visse unntak. Resten har vi etter førstemann.

Skrevet

Kjøper nye klær, men det er mest fordi jeg vil.. Litt tullete, men jeg gjør nå det da. Noe kan skal jeg bruke om igjen, tror jeg.

Vugge kjøper vi brukt. Sprinkelseng har vi.

Sengetøy osv. kjøper vi nytt.

Bilsete kjøper vi nytt.

Lekegrind tror jeg vi skal kjøpe brukt, syr heller nytt trekk i bunnen selv.

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt brukt bilsete, det så veldig pent ut, brukt ca 1/2 år. Ser mange over kjøper nytt akkurat det. For å være helt sikker. Men bilsetet så helt bra ut, og jeg velger å tro på den mammaen der ute som sa setet ikke hadde vært utsatt for noe.

Så får jeg nok arve en del etter min søsters to små.

Vogn, seng og stellebord; får se om vi finner noe bra brukt. Klær fra fremmede har jeg ikke så lyst å bruke, selv om det sikkert er greit om en vasker det. Så det vi ikke arver eller får kommer jeg til å kjøpe nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...