Gå til innhold

Har alle dere plager i slutten av svangerskapet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg har termin 19 November og er såå lei allerede. Men alle driver å snakker om kynnere og murringer. Jeg har nesten ikke hatt noen vondt. Eneste er når jeg har mye luft i magen og det kjennes ut som ¨mensensmerter¨.

Hvordan er det å ha kynnere??

Noen andre som ikke har plager og som skal føde denne måneden??

Begynner nesten å tro at jeg er så laaaaangt unna fødsel som det går ann:

Takk for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er 36 uker på vei.....og har lite eller ingen plager foreløpig. :)

Kynnere er muskelsammentrekninger i livmoren og er som regel ikke vonde (noen har vonde/plagsomme kynnere da). Man begynner med kynnere allerede tidlig i graviditeten, men det er ikke så vanlig å kjenne det da, iallfall ikke for førstegangsfødende.

Når du har kynnere blir magen hard og livmoren som en ball. Du har sikkert opplevd det :)

Kynnerne blir hyppigere mot slutten.

Sist hadde jeg heller ingen plager før slimproppen gikk og riene startet. Hadde selvsagt kynnere, men opplevde ikke de som plagsomme. Så jeg var sikker på at jeg kom til å gå lenge over, og sikkert måtte bli satt igang siden jeg ikke hadde noen plager som kunne tyde på at noe vil skje snart......-men 3 dager over termin begynte det med svake rier, så gikk slimproppen og riene ble hyppige og kraftige, og på natta kom babyen.

Så, man trenger ikke ha plager før fødselen er igang! ;)

Lykke til!

Skrevet

Har termin 23. november, og har ikke hatt en eneste kynner gjennom hele svangerskapet... så kommer de nå snart (ikke at jeg vet hvordan de kjennes ut), så tror jeg jeg ringer føden, for da frykter jeg at det er fødsel på gang.. Har ellers vært i toppform uten noen plager eller vonter, og jobber 100% frem til i dag.

Ved 32 uker lå småen på tvers, mens kontroll i uke 36 viste at hodet var så langt ned i bekkenet at jordmor bare kjente nakken hans, og mente jeg kom til å føde rundt termin...

De kommer når de er klar :)

Skrevet

Tror ikke dette har noe å si for når fødselen starter. Jeg har ikke hatt en kynner hverken i dette svangerskapet eller forrige. Var i fin form, bortsett fra halsbrann og bittelitt bekkenløsning med førstemann og han kom 3 dager før UL-termin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...