LB83 Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 jeg føler ikke at jeg gjør så mye med henne, hun spiser og sover, jeg bærer rundt på henne og prater. har prøvd å leke litt med noen leker, men hun virker for liten til det enda egentlig. føler ofte at jeg bare legger henne ned for jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre.legger henne på mage litt da for å trene nakken. når begynner man med rutiner på leggetid osv? nå legger vi henne når vi legger oss i 12 tiden og hun våkner 3 ganger for mat til kl 1030 så står vi opp. fra samboern drar på jobb får hun ligge med meg i senga i en ammemadrass.
Gjest Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Leker ikke så mye enda. han er fullstendig uinteresert i leketeppe, ball og bamser som jeg prøver å få ham til å i det minste se på men snakker mye med ham mens jeg drar ham med meg rundt på mine daglege gjøremål og synger for ham. det liker han veldig godt. ellers er det bare mat og søvn som betyr noe for ham ennå Vi har rutiner på leggestell og natta (i sengs kl 22-23, opp kl 7-8, alt av stell og mating skjer i halvmørket på soverommet) men han er likevel våken mye av natta. Skjønner nok ikke helt forskjellen ennå, men det kommer vel etterhvert:)
Gjest Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 er enda ei stund til hun vil leke med noe. vi begynte med legginga da hun var 3mnd, startet rundt 23 den første tiden og det ble tidliger og tidligere kveld. da hun var rundt 5mnd la hun seg rundt 19. nå er hun 7mnd og legger seg mellom19 og 20
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Tar nok en god stund til før de synes det er moro med leker. Bruk heller ansiktene deres. Gjør grimaser, så kansje babyen hærmer etter dere. F.eks rekke tunge. Det mest interessante for dem til å begynne med er faktisk dere selv. Men ikke hold på for lenge, de blir fort slitne. Hvis de begynner å snu hode vekk og begynner og sutre litt, da kan det nok være de har fått nok stimulering for en stund. Kan nok fort ta et par mnd til før det blir moro med babygym o.l. Først oppdager de gjerne hendene sine.
septembergutt Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Spurte jordmor om dette med leker og lek med baby på 6-ukers kontroll idag og hun sa at leker egentlig ikke er verken nødvendig eller interessant for baby før den er nærmere 3 mndr. Frem til det er det blikkontakt, prat og berøring som gjelder. Vi har foreløpig ingen rutine på legging, men det blir gjerne natta når vi legger oss selv og så er det amming hver 2. eller 3. time frem til morran (som resten av døgnet)........ håper disse intervallene strekker seg litt lenger snart. :-)
Mamma til to søte sjarmtroll Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Jeg ligger på gulvet med gutten min på 5 uker og leker med et slik lekestativ....der ligger han og slår rundt seg på lekene og kikker med store øyne på speilet som han ser seg selv i. Han synes det er kjempe gøy, smiler og små prater der han slår rundt seg. Vi har ingen rutiner på legginga, prøver å gi rikelig med melk sånn i 23 tiden for å få han god og mett..noen kvelder sovner han kl 24, andre fra 2- 6.....når kl var 6 i dag tidli hadde jeg fått 3 kvarters søvn totalt, han sovner ikke på dagen uten den søvnen han får i bil eller i armene mine når han ammes..vakner alltid når han legges ned...På natta og tidlig på formidagen har han soveøkter på ca 2 timer... Nå ligger han faktisk og sover på gulvet,juhuuuu..så lenge det varer..max 30 min..så jeg er ikke vant med å ha armene fri... og der var han våken:)10 min:)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Dette tenkte jeg også på.. Jeg bare koste med henne, og pratet masse med henne. Tok henne med meg hvor enn jeg gikk - fikk så dårlig samvittighet hvis jeg lot henne ligge alene. Dette ordnet seg heldigvis, jeg oppdaget at hun koste seg, så det var jo ikke synd i henne. hehe... Babygymmen så hun bare på, veldig kort tid av gangen - ellers gikk hun lei. Sist uke oppdaget jeg at hun faktisk har begynt å ta etter de øverste tingene på gymmen, så det er fremskritt:-) Ellers har hun ikke vært interessert i noen leker tidligere... Vedr leggerutiner så har ikke jeg stresset så mye med det. Hun var et skikkelig nattemenneske da hun ble født. Tok ikke kveld før i 2tiden, og spiste hver time på dagtid og annen hver på natten.. Dette har justert seg helt av seg selv..Det ble tidligere og tidligere... plutselig sovnet hun en dag kl. 20.. De påfølgende dagene var det ikke før i 21-22tiden som det har gjort det meste av tiden, men jeg ser utviklingen. Siste uken har hun vært kjempetrøtt allerede i 17.30tiden, og det synes jeg er litt tidlig.. så har så smått nå begynt å styre henne litt.. Hun er 2mnd og 20dg (okei, snart 3mnd da:-) Ja hun sover det meste av natten også.. frem til ca 7, da er det mat og så et par timer til med søvn før vi står opp. Tror ungen regulerer det ganske så bra selv. Det sies at søvn avler søvn?
mamma til tre søte små:o) Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Leker ikke med henne bare snakker og koser. Legger henne mellom 19 og 20 og står opp i 8 tiden, hun våkner og vil ha mat mellom 1og 3 ganger i løpet av de timene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå