Manhattan skyline Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Jeg skal søke om bostøtte, men er avhengig av å vite på forhånd sånn ca. hva jeg evt får utbetalt. Prøvde å søke på de der sidene på husbanken, og der fikk jeg vite at jeg fikk ca. tusen kroner i mnd. Etter permisjonen er gått ut vil jeg kun leve på overgangsstønad, og har månedlige utgifter på leilighet på ca. 10 tusen. Bor egentlig med søsteren min, men nå skal hun flytte til en annen by, og da må jeg betale hennes del også, hvis ikke må jeg selge. Høres ikke tusen kroner mnd litt lite ut da? Eller er jeg helt ute? Setter utrolig pris på svar - og det fort!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 husbanken ser på inntekten din 1år tilbake i tid! så visst du tjente lite i 2005 så får du mer penger... har duboutgifter på 10 000 får du nok mer enn 1000kr.. men de vil kanskje mene at du kan finne deg noe rimligere slik at det ikke blir så dyrt for deg... men nå tror jeg du akkuratt er forsein til å søke om pengene i år.. oktober går vel fristen ut! Så nå behandler de ikke søknaden din før i januar tror jeg! Så da må du vente enda noen mnd til etter januar igjen! Så søk om OS nå med en gang.. tar litt tiddet også, og Kontant støtten! har gått på sosialen jeg.. fordi jeg var så treig! så fikk penger der til trygdekontoret fikk behandla søknadane
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Nei,fristen kan ha gått ut,men forklar at det er en viktig endring i situasjonen din nå siden søsteren din flytter ut,og prøv å søke allikevel! Men de kan være treige på slike kontorer,det lønner seg å ringe og mase gjentatte ganger,gjerne direkte til Husbanken! Jeg klaget på et vedtak,fordi de beregnet min bostøtte denne perioden utifra fjorårets likning,og jeg hadde lavere inntekt nå enn jeg hadde ifjor. det gikk to måneder,og da jeg ringte og stilte masse spørsmål til hvorfor det tok så lang tid,fikk hun virkelig fart på seg,jeg fikk økt bostøtten betraktelig,og pengene kommer neste uke! Ikke la deg hindre av frister,prøv og ikke gi deg med det første!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Søknadsfristen for statlig bostøtte var 10. oktober for månedene september-desember. Med utbetaling fra januar av. Det er situasjonen pr 1.9 som er relevant for utregningen av bostøtten disse 4 mnd. Neste søknadsfrist er 10. februar 07, med utbetaling fra mai-august. Dvs at de ligger 4 mnd etter med utbetalingene sine... Bor du i Oslo så er det også noe som heter kommunal bostøtte som du kan søke på, men selv kan jeg ingenting om den... (bor i Bergen selv...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå