Gå til innhold

Idag skal junior til spesialist.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det ikke lenge før jeg skal avgårde og hente junior på 3, for å ta hm med til hudlege. Han ble født med 2 føflekker i hodet, og det er i og for seg greit nok. Men så har de begynt å vokse...

Måtte først krangle meg til en time hos fastlegen. Legesekretæren fortalte freidig pr telefon at det var ingenting legen ville bruke tid på, for de gjør ingenting med føflekker på så små barn. Etter å ha lagt på med henne, fikk jeg tenkt meg om, og ringte tilbake og fortalte at jeg anså henne som inkompetent til å uttale seg i saken pr telefon, og uten å være lege. da fikk jeg vite at om jeg var bekymret kunne jkeg jo alltids få en time.... Hallo, jeg ringer vel ikke legekontoret for å slå av en prat, men fordi jeg er bekymret og vil ha en vurdering? Da vi endelig troppet opp hos legen var han enig med meg. De må sjekkes, om ikke annet for å bekrefte at de er ufarlige. (!!!)

Så idag skal vi altså få dem sjekket ordentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra du kranglet!!!

Vi gikk på babysvømming sammen med en gutt som hadde et uvanlig føflekk / fødselsmerke. Da de sjekket det, viste det seg å være hudkreft!! Han ble operert før han fylte 1. Det gikk heldigvis bra, men tenk hvis ikke de hadde blitt tatt på alvor av fastlegen!

Det er selvfølgelig ikke meningen å skremme deg (og hudkreft forekommer omtrent aldri hos barn i flg mammaen). Jeg ville bare understreke hvor viktig det er å undersøke uregelmessigheter. En annen ting er at det burde være unødvendig å måtte krangle seg til en time hos legen.

Lykke til hos hudlegen, det går sikkert fint!!!

Skrevet

Egentlig liker jeg dårlig slike telefonsamtaler... men vi hadde snakket om disse flekkene lenge, mannen min og meg, og da jeg endelig hadde mannet meg opp, ble jeg litt perpleks over mottagelsen...

Regner med at det går bra, men det vil berolige et mammahjerte at en ekspert uttaler seg.

(Fastlegen snakket om at flekkene bør sjekkes dersom de vokser mer enn barnet...noe jeg måtte tenke lenge og vel på før jeg skjønte hva han mente med det...*smiler*)

Skrevet

Sånne legesekretærer kan av og til opptre som den reneste brannmur! Bra du ringte tilbake! c",) Det er jo faktisk LEGEN som skal avgjøre om dette skal gjøres noe med, ikke dama på forværelset...

Skrevet

Da har vi vært hos hudlegen. Og vi har blitt beroliget. Det føles godt!

Flekkene skal sjekkes opp igjen når gutten er i skolealder, men hun så ingen grunn til bekymring da de så normale og fine ut.

Men jeg fikk vite at det var riktig å sjekke føflekker som barnet er født med, dersom de vokste.

Skrevet

så bra! Nå ble jeg glad!

vi har vært hos legen i mellomtiden vi også. intet alvorlig, men en kraftig forkjølelse hadde hun fått. stakars liten ting.

hilse de fine ungene dine min venn.

klem klem klem

Skrevet

Så godt da! Ikke noe moro med sykdom....

Skrevet

Stå på krava!!! Bedre å vite enn å sitte usikker! Krysser fingrene for at det er uskyldig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...