Gå til innhold

Usch, igår kväll tissade min son blod!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oj, oj oj, så rädd jag blev!!! Klockan var väl strax innan 18, så skulle vi på wc. Först kom det løøøøøøøøøøøøøøs, mye løøøøøøøøøøs avföring. han jar nämligen en väldigt känslig mage, mot bla mjölk-lactointolerans, tror legen. men iallfall, så tisset han också. först trodde vi att det kanske kom av att han hade bajsat. men sen kom det mera blod. in i bilen med min son o körde järnet till "Volvat". (Där är det svindyrt. men det är värt varenda krona. Vi kom in inom 5 min-det är därför det är så bra med Volvat, at man kommer in direkt!! ) Självkalrt ville legen ha ett kissprov förstås. Och det hade vi ju inte med oss. Jaha, så skulle han kissa på kommando då. det gick inte..först. men jag lovade honom både is o allt annat, bara han kissade. Så kom det lite då. Väl tillbaka inne hos legen, så sa han att det inte var nåt farligt. det är väldigt vanligt att barn, spec. pojkar kan kissa mörk urin pga att det är för mycket kalcium i urinen. Då kan detta lätt uppstå. Puuuuh, sa jag o kramade om legen. Han var dödsbra, lugn o proff i sitt sätt att pratat med mig på. Men han sa, att det var väldigt bra att jag kom his så pass fort. för att ha blod i urinen, om det nu hade vart det, är absolut inte bra. det kan ju gå på njurfunktioenen, diabetes osv.

Min son är lika glad o munter idag, som han är alla andra dagar. Jag har världens goaste, harmoniska lilla pojke!!!!!

I LOVE HIM SO MUCH....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, man blir jo så utrolig redd når det er noe med barna sine, uansett om de er bittesmå eller store:-) Godt det ordnet seg da!

Sa legen noe om hvorfor det var for mye kalcium i urinen?

Skrevet

Det kan uppstå vid fex. om man har en infektion i kroppen, ofta løs avföring-som min son har osv. det behöver inte bero på nåt speciellt eghentligen, sa legen. och tur är ju det!!

Skrevet

utrolig deilig å få hjelp fort når man trenger det!

vi har vel opplevd det stikk motastte og det er en fortvila situasjon...

så godt at det ikke var farlig!

hurra for liten gutt!

Skrevet

Der lærte jeg noen nytt idag:-)) Godt det gikk bra ihvertfall:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...