Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Hehe hørtes sikkert rart ut, men fikk rådet fra en venninne igår!! Hun gjorde det på jenten sin da hun var liten. Mye lettere å få inn!! Kan jeg gjøre dette på mitt gull? Tenker på sånn en 2 ml sprøyte, sånn som en bruker til sukkervannn osv:) Hva mener dere??
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Blir ikke det litt vanskelig da?de er veldig tynne de sprøytene..det må være en veldig tyyyynn grøt da eller?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Hvorfor vil du gjøre det egentlig? Hvor gammel er babyen din? Dersom h*n er 6 mnd og du skal introdusere grøt, ville jeg begynt med en sånn liten babyskje... men du gjør det som passer best for deg.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Ja selvfølgelig, tynn som suppe!! Er jo bare smaksprøver som gullet får alikvel!!! Men er det alright at jeg gjør det??
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Da må jeg nesten spørre hvorfor du vil gi grøt nå? Ammer du? Hvis du ammer og hun vokser riktig, så er det ikke nødvendig med grøt før 6 mnd. Hvis du ikke ammer, eller ikke har nok melk, så kan du jo begynne med veldig tynn grøt (velling) - og da går det jo an å bruke sprøyte såklart. Tror likevel jeg ville prøvd med skje først.... Men igjen, din unge, du bestemmer..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Det ville jeg ikke gjort. Litt av poenget med å introdusere fast føde er jo at de skal lære seg å spise av skje. Noen bruker lang tid på å venne seg til skjeen - det er helt normalt. Ta deg god tid, i begynnelsen kommer kanskje det meste til å bli spyttet ut igjen, men det er en del av prosessen. Det gjør ingenting om hun/han ikke får i seg så mye i begynnelsen, det er en del av tilvenningen å bruke lang tid. Å sprøyte maten inn i den lille høres for meg ut mer som tvangsforing... ikke særlig behagelig skulle jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Så nå at du skriver at det bare skal være smaksprøver. Dersom h*n vokser riktig og du har nok melk så er det ikke nødvendig med smaksprøver. Har fra 6-12 mnd på å venne de til å like mat. Skal ikke være oppe i fulle porsjoner med grøt ved 6 mnd. Dersom du bare vil gi grøt fordi du synes det er gøy så synes ikke jeg det er riktig.. du kan jo lese på tråden fra Expat om anbefalinger for spedbarnsernæring.
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Trenger hun næringen kan du godt gi henne velling med sprøyte eller fra flaske med stort hull. Er det kun for smaksprøver og tilvenning til fast føde ville jeg brukt skje. Som hun over sier så er jo meningen at de skal lære seg å spise av skje. Det tar noen uker før det går seg til, men det kommer:) I starten er detnok ikke mye som havner i magen, men med forsiktig tilvenning kommer hun nok til å gape og spise godt om noen mnd, også fra skje:) Lykke til. Det er ikke alltid lett, vi strevde lenge med fast føde...men nå skulle man tro hun var født med munnen åpen;)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #10 Skrevet 1. november 2006 Ja det er sant det, vil jo ikke tvinge i gullet noe!! Da prøve jeg med skje jeg, så venner hun seg til det!!) Takk for alle svar:o)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #11 Skrevet 1. november 2006 Forresten jeg ammer ikke, og gullet er godt i stand, men hun har begynt å våkne så mye om nettene, derfor tenkte å forsiktig prøve litt grøt! Føler hun ikke alltid blir mett.... Prøver litt med skje etterhvert jeg da:)
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 1. november 2006 #12 Skrevet 1. november 2006 Ja, i den 4 mnd perioden er det mange som strever med nattevåk og lurer på det med maten. Gjorde jeg og. Vi prøvde med grøt og det hjalp bittelitt i et par uker....innbiller jeg meg i alle fall, hihi. Så ble det full matnekt...fikk ikke i henne fast føde (bortsett fra banan) før hun var 7 mnd. Huff, slitsom tid. Tok til slutt i bruk pappaen og nekta å gi henne pupp før kl 4 på natta. Han gikk opp pg gav vann før den tid.Var slitsomt for han noen netter og da, men hun vente seg til det og sov til 4 etter ei lita uke. Hun våkna hver time...ikke holdbart. Hun la på seg og hadde det fint, så var nok ikke matmangel hos oss...mer det at hun ville ha kos og kos hele natta:) Å våkne mange ganger hver natt er ikke akkurat drømmen:) Lykke til med smaksprøvene og nattesøvnen:)
Expat Skrevet 1. november 2006 #13 Skrevet 1. november 2006 Hei! Det er ok med grøt og slikt ved 4mnd hvis du ikke ammer men gir mme. Forresten fikk jeg ALT med tåteflaske til jeg kunne spise selv da jeg var liten. Mamma klippet større hull i en kautsjuksmokk. (IKKE SILIKON, de kan dele seg ogvære farlig!) Refleksen var alt for sterk (tungen ut).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå