Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Er ikke helt fornøyd nå. Er blitt sykemeldt pga BL idag. Har ikke mye lysst til å gå hjemme. Ble 20 % sykemeldt for 3 uker siden. Men det resulterte bare i at jeg måtte jobbe inn den "fridage" de andre dagene.. Så nå sitter jeg her med 100% sykemelding, og mer smerter i bekkenet. Klarer ikke slappe av og koble ut jobben..
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Det kommer seg;-) - Finn deg en hobby, scrapbooking, bimsidene;-) eller noe annet. - Søk etter andre som også går hjemme å halter... - Ta opp et fag på skolen... - Gå på kafe, museum eller nye turstier. -"Slit ut" bekkenet til å trimme, istedet for å slite det ut på jobb... - Ta en ansiktsmaske, hårkur, lakker neglene eller ta et fotbad - SeTV Ellen, strong medicine og dr.phil... - Bake brød eller finne en ny middagsoppskrift for en sunnere hverdag.l - Kanskje sexlivet kan få litt prioritering nå...? hihi! Det tar tid! Men det kommer seg..det er ikke for ingenting at mennesker bor over hele verden. Vi er flinke å tilpasse oss vær og uvær, ulendte strøk og storby... Tenk på at det ikke bare er deg selv du skal ta vare på, men barnet. Sist graviditet så slet jeg med bekkenproblemer et halvt år etter svangerskapet... det tok ett år før jeg kunne gå i høyhæler igjen! Ta vare på kroppen din, den er kjekk å ha! Jobben kommer tidsnokk tilbake ;-) Hilsen meg som også sliter med å kjede meg hjemme....skal i dag å fornye min sykemelding for nye 3 uker...sukk!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Ja det er jo litt å ta seg til da. Får ta en tur inn på jobben idag og levere sykemeldingen. Fikk en telefon om at de hadde ordnet folk på onsdagene nå, så jeg kan ut å begynne opplæringen på min nye arb. kollega. Da kan hun ta de tune løftene, mens jeg ser på. Så da har jeg hvertfall en dag i uken i jobb.
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 heisann! jeg vurderer også å få meg sykemeld 40-50-60 % nå..pga dårlig tilrettelegging for min arbeidsdag.. sitter hele dagen ved i en kasse, der stolen er for liten(og utrolig ubehagelig fordi den er sånn billig/billig/billig kvalitet..) pulten er for liten, slik at avstanden til testaturet blir helt feil.. skjermen er innebygd og man kan ikke stille på den,så man må huke seg litt ned for å se ordentlig hva man gjør..:/ i tillegg er skjemen så dårlig at man kan ikke stille inn lys styrken eller noe.. skikkelig kjipt.. det er så tungt å sitte fremoverbøyd hele dagen,selv om jeg bare er i uke 15... huff..ble mye klaging nå..;P
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 jeg er også sykmeldt 100% fra en arbeidsgiver pg a at de ikke kan eller vil legge tilrette arbeidet for meg. For heldigvis lov til å jobbe som vikar en annen plass slik at ikke dagen blir så lange. Kan jobbe opp mot 50 % ettersom det er det jeg har hos min arbeidsgiver. Følte meg litt som en hykler første men nå går det greit, vet at de (arbidgiver) ikke har noen mulighet til og helst ser at jeg ikke er på jobb.
Gjest Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Er nok det beste for kroppen skal du se... Finn på noe å gjøre. En hobby, cafè turer osv ;o)))
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 sukk, det er "godt" å lese at det ikke kunn er min arbeidsgiver som ikke tilretteleggert arbidsplassen.. Jeg jobber i en klesbutikk, står alene hele dagen opp til 5-6 timer uten tilgang til pause.. Alt jeg spurte om var en stol slik at jeg kunn avlaste ryggen, pga smerter som kommer av belastning.. Men det fikk jeg ikke, ingen stol der nei.. Jeg har blitt 50% sykemeldt, så jeg har litt kortere dager, så jeg slipper å stå alene så lenge.. Syntes det er tragisk at de ikke er intresserte i å tilrettelegge mer enn det de gjør.. Men er man 100% sykemeldt så er det beste, for da slipper man å ha en gravid som krever noe, for trygdekontoret betaler alikevell!!! Blir så irritert når jeg tenker på det..
Gjest Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Jeg trodde arbeidsgiverne hadde plikt til å ihvertfall prøve å legge til rette for gravide. Hos min arbeidsgiver er visst det bare på papiret. Jeg har spurt min arbeidsgiver om det ikke var noe jeg kunne gjøre for å unngå alle løftene, men fikk til svar at hun ikke var så veldig gira på å legge tilrette. For de første mente hun at jeg kom til å bli passiv i jobben min og for det andre kom det til å bli en større belastning på de andre som jobbet der og hun var ikke interessert i å få inn flere sykemeldinger. Til å begynne med fikk jeg ny sykemelding hver 2-3 uke. Da ringte hun meg ett par ganger i uke for å spørre om jeg trodde at jeg kom til å bli borte hele svangerskapet og om jeg ikke kunne forlange av legen at jeg ble langtids sykemeldt. Før jeg skulle til legen i går ringte hun for å si at jeg måtte kreve å bli lenge sykemeldt hvis ikke måtte hun kalle inn til et avklaringsmøte med meg, legen, fysioterapeute og trygdekontoret, og det hadde hun ikke tid til. Jeg har vært åpen til legen om alt maset fra min arbeidsgiver, og i går sa han at hvis ikke hun ville/ kunne tilrettelegge for meg slik at det var forsvarlig for meg å jobbe, så hadde han ingen problemer med å sykemelde meg. Heldigvis, for min arbeidsgiver, så ble jeg sykemeldt ut februar.Da har jeg 6-7 uker igjen før jeg skal ut i permisjon. Hun ble så letta og glad da jeg fortalte det til henne at jeg nesten ble kvalm av å snakke med henne. Forhåpentligvis slipper jeg alt gnålet hennes også... Så her sitter jeg da i ei middels stor bygd hvor jeg ikke kjenner en kjeft. (Jobben ligger 5 mil unna) Vi skal heldigvis flytte "hjem" til sommeren. Bekkenløsninga verker langt ned i tærne, stua i er GRØNN og det snør ute.....:-/ Måtte bare ha det ut. :-)
findus Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Oioi, høres jo ut som du egentlig burde få svangerskapspenger fordi arb.giver ikke tilrettelegger arbeidet. Heller enn å bli sykemeldt - det er jo ikke DEG det er no i veien med her, det er arbeidsplassen (og sjefen...)! Guri malla, så mye en del arbeidsgivere forventer at folk skal finne seg i... Kanskje det hadde vært en ide hvis alle gravide damer som blir behandla sånn tok en liten telefon til fagforbundet sitt og fikk høre hvilke rettigheter vi har, og noen tips til hva man kan gjøre med sånne *&*# -ledere? Så hadde de kanskje lært noe til slutt? Vi lever i 2006, liksom. Merker jeg blir litt sinna nå, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå